Hämtning nya bussar i Säffle

Startat av Affe/Märsta, 22 september 2011, 11:56:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Affe/Märsta

Hämtning av en flygbuss till Råsta och 3st. H3:or till Märsta.
Förare 2 från vänster är jag i unga år.
Affe Märsta.

Niclas Wennerlid


Affe/Märsta

Tackar för uppskattningen. Skall leta och se om jag hittar några mer gamla bilder, jag återkommer.
Affe Märsta.

Fredrik Klint

Trevligt var ordet. Men var verkligen H23:an ny? Vagnsnumret nertill på höger sida är nästan helt bortnött och det under vindrutan har lustigt typsnitt...

virtual1

Citat från: Fredrik Klint skrivet 22 september 2011, 20:32:55 PM
Trevligt var ordet. Men var verkligen H23:an ny? Vagnsnumret nertill på höger sida är nästan helt bortnött och det under vindrutan har lustigt typsnitt...

Den blev f.ö. Arriva 6201 senare :-) - Sen reggades de olika bussarna olika, Flygbussen reggades september -83, de övriga april -84... så flygbussen kanske var på rekond eller nåt i Säffle då?!?

bjorn_k

Snyggt att flygbussen skyltar S L med SAS typ-/teckensnitt :)

Ersa

Citat från: bjorn_k skrivet 23 september 2011, 00:19:25 AM
Snyggt att flygbussen skyltar S L med SAS typ-/teckensnitt :)

Jag undrar om det ens var tänkt så från början. Jag kan tänka mig att bokstäverna S, A, L, I, N fanns på rullen efter 0-9 för att man skulle kunna skylta SAS och LIN.

groenis

När det gäller typsnittet så har Ersa rätt,
Samt att förare tre satt som Tx Ass (Utläses som Texas) på Råsta.

/Lennart

bjorn_k

Citat från: Ersa skrivet 23 september 2011, 00:52:47 AM
Jag undrar om det ens var tänkt så från början. Jag kan tänka mig att bokstäverna S, A, L, I, N fanns på rullen efter 0-9 för att man skulle kunna skylta SAS och LIN.
Det var nåt sånt jag tänkte fast inte skrev  ::) *tröttmössa*

Affe/Märsta

Jag har för mig hon hette Carina, hon var utlånad till Märsta ibland.
Affe Märsta.

Robert Brink

CitatJag undrar om det ens var tänkt så från början. Jag kan tänka mig att bokstäverna S, A, L, I, N fanns på rullen efter 0-9 för att man skulle kunna skylta SAS och LIN.

Stämmer nog ganska bra! Tror det användes vid bla personalturerna för LIN/SAS! Men såg lite "coolt" ut med typsnittet även på SL! ;D

//R