Kommentarer till omröstningen

Startat av Walter, 24 februari 2008, 20:45:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Förstår din tanke men kommer inte många ämnen inte beröra båda kategorierna?

Sedan kan det väl inte hinna läggas in  så mång ämnen mellan dina besök att man måste leta tre sidor bak i tavlan och är det i så fall så jobbigt?


En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

robbes

Citat från: Andreas Ljungqvist skrivet 24 februari 2008, 20:41:05 PM
Hejsan allesammans.

Har suttit o funderat o tänkt på varför jag inte skriver så mycket här på snacket längre, jag delade även mina tankar med några andra forumiter som "dragit sig undan lite".. Vi är rörande överens om att tyvärr så tar den renodalde "trafikdelen" ut "bussdelen", så därför missar jag (som mest är intresserad av bussar och inte så mycket av trafiken) viktig information och intressanta trådar som tyvärr alltför snabbt försvinner till sidan 2 och gärna 3.. Och så långt bak letar iallafall inte jag..

Jag och ett par till tycker därför att vi delar upp i två underkategorier

Bussar

samt

Busstrafik

I "bussar" skriver man om bussar, visar bilder på bussar och med andra ord allt tekniskt om bussar

I "trafik" skriver man om linjer, trafikförselser, lilla Sara 7 som blivit glömd kvar eller inte fått åka med..

Nu får vi se vad majoriteten vill..




inte ofta som jag håller med dig det har du ju nog märkt men i detta fallet så håller jag med dig samt en sak till som jag stör mig på alla dessa om iso inställningar mm fototekniska diskussionerna som blir mitt i trådar håll dem till ordet är fritt men att dela upp och ha endast bilder på fordon i olika trådar bussar lastbilar etc samt allt a samtal om tågersättningar etc i andra trådar

Staffan Sävenfjord

Den här tråden gäller alltså kommentarer till omröstningen enligt
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=9645.0
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Bussmicke

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 24 februari 2008, 20:59:46 PM
Eventuella kommentarer till detta vill vi ha i en särskild tråd

Ja förslag har man ju inte fått gehör för tidigare.
Jag föreslog en gång, i början tror jag det var, att man likt SSS Forum skulle dela upp Bussar i en diskussionsdel och en visa bilder del.
Å så svalt intresset var den gången.
Jag vidhåller detta och föreslår ¨på Nytt den förändringen.
Jag är mer intresserad av bilder än rena debatter.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Björn Forslund

Nej usch! Det är illa redan nu med ständiga påpekanden om inlägg som ligger i fel avdelning, delning av trådar osv...dessutom tror en del att vi omedelbart ska göra som de tycker.

Magnus

Jag tycker det ska vara som det är, det blir bara rörigt med fler underforum.

Ante

Citat från: Björn Forslund skrivet 25 februari 2008, 11:28:07 AM
Nej usch! Det är illa redan nu med ständiga påpekanden om inlägg som ligger i fel avdelning, delning av trådar osv...dessutom tror en del att vi omedelbart ska göra som de tycker.

Varför inte skaffa fler moderatorer då? Så delar ni ju upp det tunga arbetet på fler personer

Björn Forslund

Visst är det en möjlig lösning, men det är svårt att hitta frivilligt folk som klarar alla aspekter av den uppgiften. Det är en balansgång att vara moderator, det är inte alltid en självklarhet att bara plocka bort eller flytta inlägg eller hela trådar. Folk tycker olika, men alla har tår som kan bli ömma.

Johan B

Tycker förslaget är bra men moderatorerna har en poäng i att det kan bli mycket arbete med trådar som hamant fel. Lösningen är dock väldigt enkel och det är att vi helt enkelt slutar hugga så fort vi tycker att en tråd hamnat fel utan helt enkelt låter saken vara, detta tror jag vi vuxna människor ska klara utan att det utbryter anarki. Varför inte en kombination av Andreas och Mickes förslag med en bilddel där man i första hand visar bilder och disskuterar fototeknik (skulle det sedan bli andra frågor ang. bussen som visas kan vi nog stå ut med det), en del där man kan prata trafik och lägga upp dessa förb*#¤!de tidningsartiklar om katten Nisse som inte fick åka med bussen och allt vad de handlar om (så ni som faktiskt vill läsa om sådannt kan göra det, all respekt för dem som finner sådannt intressant. Därmed inte sagt att man inte i fortsättningen ska kunna länka till artiklar som är av intresse för en disskussion i någon av de andra delarna.) och en ren bussdel där vi kan prata modeller och teknik.

Svemicke

Idén är både bra och dålig, men föreställ er att ni står i ett rum och tittar på bilder på en vägg och så börjar ni diskutera innehållet på en bild och så kommer det någon och kör ut er och säger att det ni diskuterar är olämpligt i just det rummet. Det är inte så kul.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Magnus

Om man ska börja dela upp det är det hur man ska dela upp det som är svårt. Alla är ju intresserade av olika saker, så olika uppdelningar passar olika bra. Det finns ju många olika sätt man kan dela upp det på, så det blir nog svårt att göra alla nöjda.Man kanske istället skulle börja skriva tydligare rubriker, så man vet vilka trådar man kan hoppa över.

Jeppe Hagelbäck

Jag har en annan fundering, som inte direkt berör uppdelning, men som kan underlätta det som Andreas skriver om vilka trådar man läst eller inte.
Varför kan vi inte skriva datum i ämnesraden? Det skulle bli så mycket lättare att upptäcka om man möjligen läst en tråd eller inte.
Finns funktionen att lägga till ursprungsdatum i ämnesraden kanske t.o.m. i forumet? Har sett det i liknade forum som detta.

Svemicke

Citat från: Jeppe Sörensson skrivet 25 februari 2008, 15:31:56 PM
Jag har en annan fundering, som inte direkt berör uppdelning, men som kan underlätta det som Andreas skriver om vilka trådar man läst eller inte.
Varför kan vi inte skriva datum i ämnesraden? Det skulle bli så mycket lättare att upptäcka om man möjligen läst en tråd eller inte.
Finns funktionen att lägga till ursprungsdatum i ämnesraden kanske t.o.m. i forumet? Har sett det i liknade forum som detta.
På vilket sätt skulle detta underlätta sökningen? Ett problem är att även nya trådar flyttas ner för att gamla trådar får nya inlägg. Så var det aldrig på Parsimony. Där behöll tråden sin plats oavsett antalet inlägg.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Magnus

Det skulle ju vara bra att kunna sortera på datum, istället för att det senaste hamnar högst som det är nu. Då skulle det bli enklare att följa vad som händer om man inte har möjlighet att vara inne varje dag. Då blir det ju lite som på Parismony.

Jeppe Hagelbäck

Citat från: Magnus skrivet 25 februari 2008, 16:20:48 PM
Det skulle ju vara bra att kunna sortera på datum, istället för att det senaste hamnar högst som det är nu. Då skulle det bli enklare att följa vad som händer om man inte har möjlighet att vara inne varje dag. Då blir det ju lite som på Parismony.
Det var så jag tänkte.
Som det är idag är det helt omöjligt att minnas/se om det är en ny tråd eller gammal skåpmat som hamnar överst.