UL 807 blir stombuss 677

Startat av Walter, 29 december 2007, 15:09:25 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Citat från: Verspieder skrivet 30 december 2007, 18:02:44 PM
Därför att UL har få luckor i 800-serien, som redan konstaterats i tråden?
Dessutom behöver man ju ett nytt nummer på linjen Öregrund-Östhammar-Hallstavik.

Jo men jag ifrågasatte varför man måst hålla sig där i alla år.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 30 december 2007, 18:04:11 PM
Jo men jag ifrågasatte varför man måst hålla sig där i alla år.

De enda man bör passa sig för att nalla av är väl angränsande områden, som t.ex Norrtäljes 600-serie.

homer

Är resandet stort mellan Norrtälje och Uppsala?

Yujin Zhang

Citat från: Verspieder skrivet 30 december 2007, 18:09:35 PM
De enda man bör passa sig för att nalla av är väl angränsande områden, som t.ex Norrtäljes 600-serie.
Kan vi inte göra något som Inlandsexpressen/linje 45 (första halvan, Mora-Östersund; andra halvan Östersund-Arvidsjaur-Gällivare)?  ;D
Så det blir:
SL639 Stockholm-Hallstavik
UL639 Hallstavik-Östhammar (-Öregrund)

CitatÄr resandet stort mellan Norrtälje och Uppsala?
Det är inte så himla många som åker hela vägen från Norrtälje till Uppsala eller visa versa, utan jag skulle säga att det finns tre sorters "resgrupp" på linje UL807:
1. De som åker lokalt mellan Norrtälje och Rimbo.
2. De som pendlar eller kommer från/till Arlanda (med byte i Åby vsk till UL806) och åker till/från Rimbo-Norrtälje.
3. UL-resenärer som pendlar mellan Uppsala och Berga/Östuna.
Sen förekommer en del som hoppar på mellan Åby vsk och Rimbo, som vill åka till Rimbo och Norrtälje.

Så ser den generella resmönster ut för UL807, tycker jag.  ;)

Patrik

Citat från: Yujin Zhang skrivet 30 december 2007, 19:10:03 PM
Kan vi inte göra något som Inlandsexpressen/linje 45 (första halvan, Mora-Östersund; andra halvan Östersund-Arvidsjaur-Gällivare)?  ;D
Så det blir:
SL639 Stockholm-Hallstavik
UL639 Hallstavik-Östhammar (-Öregrund)
Det är inte så himla många som åker hela vägen från Norrtälje till Uppsala eller visa versa, utan jag skulle säga att det finns tre sorters "resgrupp" på linje UL807:
1. De som åker lokalt mellan Norrtälje och Rimbo.
2. De som pendlar eller kommer från/till Arlanda (med byte i Åby vsk till UL806) och åker till/från Rimbo-Norrtälje.
3. UL-resenärer som pendlar mellan Uppsala och Berga/Östuna.
Sen förekommer en del som hoppar på mellan Åby vsk och Rimbo, som vill åka till Rimbo och Norrtälje.

Så ser den generella resmönster ut för UL807, tycker jag.  ;)

Ang. texten efter 3an så är det oootroooligt många som kliver på innan Rimbo innan 8-tiden eftersom alla skolbarn ska till skolan i Rimbo och Norrtälje.