Merresor nya sprinters

Startat av Walter, 24 november 2016, 12:23:41 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Merresor har anskaffat en del nya MB Sprinter enligt SBH, vet någon vad dessa ska användas till?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E

Dem går i den nya Flygbussatsningen dörr till dörr (Arlanda)

Buzzlover

Om jag inte misstar mig så går dom bland annat direkt från Arlanda - Friends Arena under event.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!

Nico

Man får se vad det blir. Ska köra ett sådant pass i helgen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Lars-Håkan_E

Citat från: Nico skrivet 24 november 2016, 19:33:42 PM
Man får se vad det blir. Ska köra ett sådant pass i helgen.

Chaufförerna till dessa, är dem inhyrda från något bemanningsföretag eller?

Såg ett gäng av dessa förra fredan både på Arlanda och i köerna inåt stan och det var väldigt varierad klädsel, FAC:s förare i allmänhet brukar vara väldigt väl klädda annars.

Nico

Vet inte riktigt, men vad jag har hört så ska det vara runt ett 80-tal förare städslade för DTG. Primärt timmisar dock så det kan nog vara så att det är en del externa så här i början. Alla som är direkt anställda av FAC, även då timmisar såsom jag själv, ska i alla fall ha fått en komplett uniform. 
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman