Bussolycka i Lund-flera skadade

Startat av Walter, 12 februari 2012, 14:37:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

http://www.sydsvenskan.se/lund/article1608031/Flera-skadade-vid-bussolycka.html


Det är kullersten på platsen för olyckan som är hal även i vanligt väderlag, om nu det kan spela in. Bussen i fråga är Bergkvara 325. Hoppas alla inblandade klarar sig utan men.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tonniiie

Såg när det hände! Ingen trevlig syn. Bussen står för tillfället på hållplatsläge M på Lund C

Möllers

Tog du ingen bild på bussen Tonnie?

Tonniiie


the0fiskis


Carl Eric

Alltså förlåt men för mig känns det som en självklarhet att det första man gör man ser en olycka är att bege sig dit och se hur det har gått för de inblanande...
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

MartinMartin

Citat från: Carl Eric skrivet 12 februari 2012, 19:49:40 PM
Alltså förlåt men för mig känns det som en självklarhet att det första man gör man ser en olycka är att bege sig dit och se hur det har gått för de inblanande...

Beror väl på omständigheterna. Om du passerar en olycka där det uppenbart redan finns folk som har läget under kontroll
så är det ju snarare ett störande moment i räddningsinsatsen med alla som ska hjälpa till.

Ersa

Citat från: Carl Eric skrivet 12 februari 2012, 19:49:40 PM
Alltså förlåt men för mig känns det som en självklarhet att det första man gör man ser en olycka är att bege sig dit och se hur det har gått för de inblanande...