Huvudmeny

Möte

Startat av Wetjo, 12 november 2011, 08:00:35 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Wetjo

Mötte en massa Mercedes linjevagnar på E4:an igår kväll i södra Småland.
Bussarna var Ötrafmålade...
Vem, var, när o varför ?  ;)

Walter

Vilket håll var de på väg? Om söderut och det var korta vagnar så skulle det kunna vara Veolias vagnar på väg till uppställning i Lund, men det är bara en gissning.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Tommy H

Precis som Walter skriver är det förmodligen de gamla Motala-bussarna som stått uppställda i Finspång och Norrköping som förflyttas till Lund.

Bilder från i somras, hittade då fem i Finspång (2929/2930/2937/2938/2940) och tre i Norrköping (3450/3447/3453):


Besök gärna min egen bildsida - http://peppen.jalbum.net/

Wetjo

Dom var på väg söderut. Glömde skriva det...  :-\
Då har min nyfikenhet blivit stillad. Tack för info.  :)

Kjell Niklasson

#4
Är det någon som vet om det är helljus eller dimljus i den inre delen på strålkastaren på en sådan buss?

Jag tror nämligen att det är likadana strålkastare som på min bil (Mercedes karossmodell 123). Och det hade varit kul med extra helljuslampor istället för dimljusen, som jag inte har någon större nytta av.

1896

Var en av dessa mercor i Ludvika en tid ? isåfall vilken ?

j-a

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 12 november 2011, 11:40:42 AM
Var en av dessa mercor i Ludvika en tid ? isåfall vilken ?
2936 gick i Ludvika,finns bild på Bussmickes connex sida :)

Knut

Citat från: Kjell Niklasson skrivet 12 november 2011, 10:57:36 AM
Är det någon som vet om det är helljus eller dimljus i den inre delen på strålkastaren på en sådan buss?

Jag tror nämligen att det är likadana strålkastare som på min bil (Mercedes karossmodell 123). Och det hade varit kul med extra helljuslampor istället för dimljusen, som jag inte har någon större nytta av.
Dimljus
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge