Garage i Jönköping rivs

Startat av Walter, 20 juli 2011, 14:55:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Ser att det gamla JKT-garaget på Rosenlund håller på att rivas. Ska allt rivas eller någon del få vara kvar? Någon som vet vad det blir på tomten istället?
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jan Sjöberg

Vad tråkig nyhet ...   :'(  Ännu en epåk som går i graven ...
I bussyrket sedan 1990    Började min yrkesbana i SJ Buss

Jens

Så här såg det ut idag på rivningsplatsen - vad som skall hända där mer precis vet jag dock inte. Det tömdes väl i samband med att Arriva etablerade en ny depå lite längre bort på området som Keolis nu har tagit över.



Även garaget där Swebus huserade tidigare förefaller öde sen dom lämnade det - men utan någon annan verksamhet



Denna bilhall som ligger på andra sidan gatan var också bussgarage tidigare om jag minns rätt.


1896

Vem är det som äger Swebus fd garage i Jönköping ? Är det Nobina själva ? Enl annan tråd hade man ju fordon uppställda där tills för inte så länge sedan.  :)

Ersa

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 21 juli 2011, 18:18:55 PM
Vem är det som äger Swebus fd garage i Jönköping ? Är det Nobina själva ? Enl annan tråd hade man ju fordon uppställda där tills för inte så länge sedan.  :)

Nej, sedan flera år äger Nobina inga depåer alls. Man hyr alla sina lokaler, inklusive huvudkontoret i Solna. Det finns säkert någon ekonomisk tanke bakom det, och nåt om att ägarna tycker att deras företag ska syssla med bussar - inte fastigheter.

Den gamla slitna (dvs nuvarande) Uppsaladepån på Säbygatan som Swebus och Nobina huserar i, ägs t.ex än idag av Jernhusen då den behölls i SJ:s ägo sedan Swebus och SJ gick skilda vägar i ägande.

Bussmicke

Citat från: Jens skrivet 21 juli 2011, 13:20:52 PM
Denna bilhall som ligger på andra sidan gatan var också bussgarage tidigare om jag minns rätt.

Kunde de inte rivit den i stället...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.