Oregelbunden busstrafik p.g.a. den rådande väderleken - bildreportage (del 1/2)

Startat av Andreas91, 11 februari 2011, 18:43:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Andreas91

Började eftermiddagen med att klippa mig (behövdes verkligen ;D) och tog mig sedan bortåt mot Birger Jarlsgatan. Först denna fina hållplats, nämligen Tegnérgatan för linje 43. Fina snövallar...  ::) (PS! Ja, bilden är unset oskarp, men hoppas att det inte gör för mycket):


Vid Birger Jarlsgatan, så dök det upp en 2:a, i form av Keolis 7454. Förutom de ledbussar som jag fick syn på vid Slussen, lite senare i denna bildserie, så fann jag bara kortvagnar på stomlinjerna, samt en del boggiebussar vid Gullmarsplan. Men som sagt, ledbussarna lös, i mitt fall, verkligen med sin frånvaro:



Den 2:a jag väntade på, visade sig också vara en MAN-kortvagn, nämligen Keolis 7440.


Det tog stopp ett stund, det befann sig minst ett par bilar i korsningen framför som hade det svårt att kunna ta sig vidare. Till slut gick det dock. Här inväntar 7440 på att få åka vidare:


I motsatt riktning dök systervagnen Keolis 7439 upp:


Vidare till bron ovanför Slussenterminalen och till min stora förvåning  :o  :P , så var B9Sarna igång på båda stomlinjerna:


Nobina 6107


och Nobina 6100

Gamla veteraner kämpade också på i snön och kylan, här sticker 1841 iväg på linje 414: