Sex kryssningsfartyg i Sthlm imorgon - fototips!

Startat av Ulf Rådeström, 06 juli 2010, 23:32:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ulf Rådeström

Hej!
Det väntas mer eller mindre kaos på turistbussfronten och shuttlebusfronten i Sthlm city imorgon.

Fem kryssningsfartyg i stan och ett i Nynäshamn borgar för många bussar att fota för de som är intresserade!

Fjällgatan, Stadshuset, Vasamuseet och Slottsbacken är heta tips där nog mer eller mindre ALLA bussar skall passera en omgång med sina grupper.

Tider?
Fartygen kommer in vid 7-8--tiden imorgon bitti och bussarna brukar avgå från omkring 8-9.30 med sina grupper. Vissa heldags till slut vid 15-16--tiden, vissa halvdags och kör en sightseeing eller ev. en på eftermiddagen också vid 12-14--tiden och framåt.

//Uffe (som sitter i en av alla bussarna från Nynäshamnskryssaren)

Blue

Skönt att man ska lämna stan idag då, fast man kanske skulle köra och parkera på fjällgatan en stund bara för att reta nunnorna. :-)
Jag är directional controller, jag sitter ju längst fram och styr... ;)

Carl Eric

Själv var jag ute och fotade, och av en slump så hittade jag en hel massa bussar vid slottet, bilderna kommer senare!
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!