Vardagsbilder från Nacka/Värmdö december 2020 (11 bilder)

Startat av DEB, 05 januari 2021, 18:44:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

DEB

2020 bjöd på ett historiskt torftigt fotoår som till stor del kan härledas till årets mest välkända fenomen. Men i den absoluta slutspurten av året hade jag anledning att befinna mig i Nacka/Värmdö-området, och då tog jag tillfället i akt att knäppa några gråa och gråvita vardagsbilder som inte är speciellt spektakulära. Men jag hoppas de kan falla i smak och intresse hos någon. Klicka på bilderna för att se dem i bättre upplösning!



Första bilden får bli på Keolis 3769 som om ett tiotal meter ankommer hållplats Farstadal.



Keolis 6625 som hittat tillbaka till Keolis från Nobina stod högst upp på min önskelista, så det gladde mig när den uppenbarade sig.



Keolis 7124 i andra riktningen.



Vid Gustavsberg centrum visade det sig att Keolis 5785 skulle ut till Aspviks brygga.



Corona-tider och en decemberdag grå och mörk som döden själv. Men somliga fick säkert en glad jul ändå.



Fem dagar senare var jag tillbaka i krokarna, fast denna gången lite närmare stan. Jag påbörjade min färd vid ändhållplatsen Östervägen i Hästhagen där Keolis 3834 nyss ankommit och har några minuters vändtid innan återfärd till stan. Som synes har det hunnit lägga sig ett upplysande, tunt snötäcke sedan fotosessionen i Gustavsberg.



En ganska ordentlig promenad senare hamnar jag vid Ektorp centrum där Keolis 5522 snart skulle ge sig iväg på linje 409 mot Duvnäs och sedan in mot stan och Slussen.



Vid hållplatsläget ute på Värmdövägen hittar vi Keolis 5549...



...Följt av Keolis 6424.



På 409-turen efter 5522 gick Keolis 6435.



Avslutningsvis visar jag Keolis 3843 som rundar rondellen precis före hållplatsen i riktning in mot stan.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ulf Berlin

Bra och burrigt bildsvep :)
Bilden på 7124 visar en bra sammanfattning av vintern./Ulf

homer

fina bilder, du fick även med Tynningöbussen på ett hörn

Hasse L

Tack för detta förträffliga bildsvep från ett av mina långvarigare trafikområden. Nu har det gått litet drygt sju år sedan jag som pensionerad 'behovare' blev avlöst i 6326 på inväg vid Björknäs centrum - och därmed fick det räcka.

Mikael T Nilsson

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Carl Eric

Roligt med bilder från min uppväxtort, där mitt bussintresse tog sin början!

Jag upptäckte i höstas att hpl. "Farstaviken" har bytt namn till "Vattenhjulet". Nu ser jag på bilderna att hpl. "Villagatan" har bytt namn till "Farstadal". När skedde den här förändringen?
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

homer


DEB

Tack så mycket för alla kommentarer! Nacka/Värmdö har i mitt tycke fortfarande en relativt varierande och intressant vagnpark, även om det var betydligt brokigare och mer diggabelt på Nobinatiden.
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

elliot

Namnbytet på hållplatserna Farstaviken och Villagatan skedde i december 2019   

Carl Eric

Tack för svaret!




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

Robert Brink

Trevligt med bilder från mitt trafikområdet numera. :)

6625 går för övrigt riktigt bra.

//R