Veckan som gick (Bilder)

Startat av Peter Erret, 12 januari 2008, 02:59:34 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Veckan började med en "Tyresövagn"

och sedan en B9S först till

och sedan till

På tisdagen så inträffade en olycka när jag var på väg till Mölnvik

på samma plats som fyra tidigare olyckor, däribland olyckan med en buss,
platsen är 500 m före avfarten till Orminge, varför 4 olyckor där, raksträcka?

På tisdagen fick jag åter 6146 där jag under gårdagen irriterades av monitorn och den invändiga spegeln, tog en bild

tisdag, onsdag och torsdag bestod av att dansa "rondelldansen", 123 rondeller per dag,
först

sedan

vilken fortfarande hade dessa defekter


nästa dag, onsdag, blev det


och på torsdagen dansade jag vidare med


vars interiör var bl.a. denna

samt

Fredagen blev en lugn kväll med/till


för att åter hamna i ett nattsvart


Trevlig Älg / Peter

Fredde

Alltid lika intrssanta bilder!

Detta/dessa bälten...  :( Vet inte hur mycket jag har skrivit om det i felrapporter. Men är en ynka plastbit (hållaren för micken till kom.radion för er som vet hur den ser ut) materialbrist, så är väl bälten det också. :-\


Staffan Sävenfjord

Jag har raderat ett antal inlägg i denna tråd som handlar om att bilderna inte syntes. Det tycks ha varit ett tillfälligt problem som nu är löst varför det inte fanns någon anledning att ha inläggen kvar.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Simon A

Som vanligt sygga bilder.

//Simon

76

123 rondeller?!

Mycket vevande på ratten blir det.

jocke

Trevligt som vanligt.

Jag ska försöka besöka Nacka/Värmdö i sommar har jag bestämt mig.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Peter Erret

Citat från: jocke skrivet 12 januari 2008, 22:07:54 PM
Trevligt som vanligt.

Jag ska försöka besöka Nacka/Värmdö i sommar har jag bestämt mig.
Kul att du gillar bilderna. Hör gärna av dig när du kommer så kanske vi kan sammanstråla.

jocke

Citat från: Peter Erret skrivet 12 januari 2008, 22:16:18 PM
Kul att du gillar bilderna. Hör gärna av dig när du kommer så kanske vi kan sammanstråla.

Låter som en ypperlig idé. Du som känner till trakterna.
Fått för mig att det kan vara finast att åka dit på sommaren som nykomling.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

bjalle

Citat från: jocke skrivet 12 januari 2008, 22:07:54 PM
Trevligt som vanligt.

Jag ska försöka besöka Nacka/Värmdö i sommar har jag bestämt mig.

Låter som ett område som mer ska utforskas i år , precis som Tyresö

Peter Erret

Många av oss förare är födda och uppvuxna inom trafikområdet, många av oss kan berätta hur det såg ut förr. Det är alltid roligt att berätta för andra, en mänskligt sjukdom. Alla som kommer till vårt trafikområde kan om de hör av sig vid påstigningen få möjlighet att fota där de så behagar, vi bussförare är inte omöjliga ( bara jag slipper vara med på bild, som många säger), och om vi inte ligger sent och måste ta hänsyn till eventuella anslutningar (dessa går giventvis före eventuella önskemål).

jocke

Citat från: Peter Erret skrivet 12 januari 2008, 22:51:22 PM
Många av oss förare är födda och uppvuxna inom trafikområdet, många av oss kan berätta hur det såg ut förr. Det är alltid roligt att berätta för andra, en mänskligt sjukdom. Alla som kommer till vårt trafikområde kan om de hör av sig vid påstigningen få möjlighet att fota där de så behagar, vi bussförare är inte omöjliga ( bara jag slipper vara med på bild, som många säger), och om vi inte ligger sent och måste ta hänsyn till eventuella anslutningar (dessa går giventvis före eventuella önskemål).

Man får helt enkelt åka på en vardag, då det kanske är lite mindre belastning mitt på dagen =)
Jag förändrar era liv med detta inlägg