Veckan som gick (många bilder igen)

Startat av Peter Erret, 05 januari 2008, 01:34:24 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Erret

Nytt år, nya bilder: :D
Först 44 minuter vid Cityterminalen på nyårsdagen













nu fick det vara nog, iskalla fötter.
Och nu ut i årets verklighet


årets första buss och sedan



Stod "idag" på "Sjöbergsplan" och lurpassade på

då skyltningen var förträfflig. Själv var jag ute med 5141 till





Möllers

Jätte snygga bilder hur luckas du få så bra bilder ner det är mörkt ute du måste ha stativ om dom skal bli så bra bilder ;)

Peter Erret

Citat från: Mattias Möller. skrivet 05 januari 2008, 01:44:28 AM
Jätte snygga bilder hur luckas du få så bra bilder ner det är mörkt ute du måste ha stativ om dom skal bli så bra bilder ;)
När det som vid Björkviks brygga är nattsvart så måste man använda stativ, exponeringstid var 30 sek och så länge kan inte jag hålla handen stilla. / Peter

Möllers


Fredde

Trevliga bilder!

Ska med intresse se om man än idag önskar ett Gott Nytt År i Slussen...

/F

Cero

Citat från: Peter Erret skrivet 05 januari 2008, 01:34:24 AM

Stod "idag" på "Sjöbergsplan" och lurpassade på

då skyltningen var förträfflig. Själv var jag ute med 5141 till


Ligger Slussens skyltar i ett separat system som Swebus kontrollerar? Jag trodde SL styrde och ställde i bussterminalernas system alternativt att de var integrerade i Buss-PC.

Peter Erret

Citat från: Cero skrivet 07 januari 2008, 15:05:24 PM
Ligger Slussens skyltar i ett separat system som Swebus kontrollerar? Jag trodde SL styrde och ställde i bussterminalernas system alternativt att de var integrerade i Buss-PC.
Swebus trafikledning i Nacka/Värmdö kan gå in på hpl-displayerna och ändra bl.a. ny tid för avgång av en viss tur och då skulle jag tro att de även kan lägga in annan text på displayerna. De kan också gå ut med trafikinfo direkt via högtalarsystemet i Slussen, detta är dock mycket ovanligt, jag har bara varit med om detta en gång hittills. Kanske beroende på okunskap från trafikledarna eller eventuell "munhäfta".

Fredde

Har även hört att de kan koppla in sig på alla högtalare i bussen och på så vis informera de som åker med om någon aktuell händelse. Hur detta stämmer eller om det ens funkar vet jag dock inte.

/F

jocke

Jag förändrar era liv med detta inlägg