Vegor i Uppland (Bilder)

Startat av Oskar A, 11 december 2007, 21:37:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Oskar A

Under året har Swebus Uppland fått sju stycken Vegor med ursprung i Blekinge och Skåne. Detta bildsvep innehåller samtliga dessa utom 5124 och 5137 som jag har lagt upp på hemsidan tidigare.





Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

S Svensson

Några av Vegorna var en gång beställda av Kållerredsbussarna men avbeställdes senare och Swebus tog över dem.

Jan

Citat från: S Svensson skrivet 11 december 2007, 23:41:11 PM
Några av Vegorna var en gång beställda av Kållerredsbussarna men avbeställdes senare och Swebus tog över dem.

Det måste vara för trafiken i Blekinge, de som beställdes för Skåne var för den trafik man nu kör med MAN CNG.

De för Blekinge var i serien 5122-5140 kort version samt 5176-5180  boggie.
I branschen 37 år

Mikael T Nilsson

Citat från: Jan skrivet 12 december 2007, 10:41:45 AM
Det måste vara för trafiken i Blekinge, de som beställdes för Skåne var för den trafik man nu kör med MAN CNG.

De för Blekinge var i serien 5122-5140 kort version samt 5176-5180  boggie.



Trevliga bilder! Här är en bild på en av Blekinges Vegor med boggie. Jag tror den finns i Skåne nu.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Walter

En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jonas Gustafsson

Citat från: S Svensson skrivet 11 december 2007, 23:41:11 PM
Några av Vegorna var en gång beställda av Kållerredsbussarna men avbeställdes senare och Swebus tog över dem.

Detta var en nyhet för mig, jag trodde de enda Vegor som hann byggas till Kålleredsbussarnas vunna trafik i Mölndal och Kungsbacka innan företaget tvingades i konkurs var nuvarande Göteborgs Spårvägar 212 och 220.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

buss-tobbe