Årets sista bilder (2011) - Nacka (Keolis & Nobina)

Startat av Mikael T Nilsson, 01 januari 2012, 18:47:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett bildsvep med några de sista bussbilderna jag tog under 2011. Först Nobina 7237 på Tyresölinje 821.



Sedan den vanligaste vagntypen på linje 71: Volvo 8900.



Röd buss på stomlinje 471.



Vid Fisksätra stn dök en MAN-buss upp på linje 465.








Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Mikael T Nilsson



...och sista bilden, Keolis 6674, en f.d. Söderortsvagn som numera är stationerad i Björknäs.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

P.Ek

Tack för fina bilder!

Så fort de nya bussarna har skitat ner sig! Ser inte nya ut längre ju.. :o

Peter Rost

Tyvärr försvinner ju den blanka lackeringen fort när vägsalt, och skit hamnar på backen vid plusgrader såhär års.

Trevligt svep - och ett Gott Nytt bussår 2012!

Fredrik Klint

Citat från: P.Ek skrivet 01 januari 2012, 21:36:38 PM
Tack för fina bilder!

Så fort de nya bussarna har skitat ner sig! Ser inte nya ut längre ju.. :o

Bussar blir skitiga oavsett årsmodell. De kan vara nytvättade och blanka vid utgången för att snabbt bli mindre vackra. Det beror på vädret och inte så mycket att göra åt, alternativt ha en tvätt vid varje ändhållplats...  ;)

P.Ek

Citat från: Fredrik Klint skrivet 01 januari 2012, 22:26:09 PM
Bussar blir skitiga oavsett årsmodell. De kan vara nytvättade och blanka vid utgången för att snabbt bli mindre vackra. Det beror på vädret och inte så mycket att göra åt, alternativt ha en tvätt vid varje ändhållplats...  ;)

Jo såklart, menade att jag inte tycker de va så länge sen de var nya och blanka ;)

the0fiskis

Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 01 januari 2012, 18:47:02 PM




Vid Fisksätra stn dök en MAN-buss upp på linje 465.
snygga bilder som vanligt
och extra kul när du/ni tar bilder på 465an
7043 är rätt vanlig på 465,

Mikael T Nilsson

Citat från: P.Ek skrivet 01 januari 2012, 21:36:38 PM
Tack för fina bilder!

Så fort de nya bussarna har skitat ner sig! Ser inte nya ut längre ju.. :o

Roligt att du uppskattade bilderna! Nej, nu ser de nya bussarna inte längre nya ut...
Citat från: Peter Rost skrivet 01 januari 2012, 22:12:25 PM
Tyvärr försvinner ju den blanka lackeringen fort när vägsalt, och skit hamnar på backen vid plusgrader såhär års.

Trevligt svep - och ett Gott Nytt bussår 2012!

Kul att du uppskattade bilderna. Ja, salt och smuts gör att lystern försvinner.
Citat från: the0fiskis skrivet 01 januari 2012, 23:23:47 PM
snygga bilder som vanligt
och extra kul när du/ni tar bilder på 465an
7043 är rätt vanlig på 465,

Tack!
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

yngrot

Citat från: Fredrik Klint skrivet 01 januari 2012, 22:26:09 PM
Bussar blir skitiga oavsett årsmodell. De kan vara nytvättade och blanka vid utgången för att snabbt bli mindre vackra. Det beror på vädret och inte så mycket att göra åt, alternativt ha en tvätt vid varje ändhållplats...  ;) 






Det hade ju vart nått tvätt och städ vid varje ändhpl  ;)   tänk vad fina rena bussar vi hade haft då. Är ju alltid kul att iaf starta dan med en ren buss
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Det kan räcka med 15-30 minuter efter bussen lämnat depån, tills att den är helt gråbrun baktill. Och det finns nog inte en enda operatör som planerat/budgeterat att tvätta sina bussar 3-4 ggr/trafikdygn. Lokaltrafikbussen jag är ute och rullar med idag är borta från hemdepån i 9 timmar i sträck, och har heller inte någon rast nära en annan depå med tvätthall.

5783

Rena bussar, vilket trams. 8) De är väl bruksfordon och inga samlarobjekt. Ni ska veta att tvättborstarna sliter mycket på lacken. Skulle man tvätta bussarna 3-4 gånger per dag skulle de bli verkligen bli matta snabbt i lacken.

Jag instämmer med Ersa,

Trevliga bilder Mikael. :)

Mikael T Nilsson

Citat från: Daniel S skrivet 04 januari 2012, 20:06:18 PM
Rena bussar, vilket trams. 8) De är väl bruksfordon och inga samlarobjekt. Ni ska veta att tvättborstarna sliter mycket på lacken. Skulle man tvätta bussarna 3-4 gånger per dag skulle de bli verkligen bli matta snabbt i lacken.

Jag instämmer med Ersa,

Trevliga bilder Mikael. :)

Kul att du uppskattade bilderna  :)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.