Huvudmeny

Veckan som gått

Startat av Ersa, 10 mars 2009, 06:28:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ersa


Vi inleder väl med en MaxCi? Man ska ju åka med stil till och från flygplatsen! ;)


Att ha jour kan betyda inhopp på lite vad som helst. Här en kort sväng Vasaplan-Tomtebo-Vasaplan.


Underentrepenören på linje 16.


Ibland kan man åka buss till jobbet. Det är oftast flygbussen 5210 som kör en avgång på linje 7 mellan två flygpass.


Den sista vita Helmarkaren ägnar vi tre bilder åt. Snart blir väl även denna blå och exporterad i samma veva.






Ut till flyget med dagens tilldelade limousine. :)


Firmafärger i mängder, men ändå hittar resenärerna rätt linje. Ty vi är långt från Skåne och Stockholm! ;)


Mot Robertsfors.


Med kameran i ena handen och kaffekoppen i den andra. Där nere står 5211 parkerad i väntan på jouruppdrag.


Mörkret faller. Det börjar bli dags att åka hem.


17:50 slår klockan. Inga fler linjer behöver hjälp, så då startar vi upp limousinen och åker hem.

Niclas Rosenius



    Låter som en trevlig vecka du hade.

    Mysiga snöbilder.

   //Niclas

bussgrabben

Trevligt! Fortsätt med rapporterna!

Hur ofta trafikeras flygbussen med 5210? Jag tycker jag oftare ser helt andra bussar på 80:an än den dedikerade flygbussen.

Krille

Erik!
Vad har hänt med den blå Vegan (minns inte vad den hette så här på rak arm) ?
Tycker mig aldrig se bilder på den (udda)vagnen.

/K

bussgrabben

Vegan heter 2524 och tillhör Veolia, därav att den inte syns i stan sedan Swebus tog över.

Krille

Citat från: bussgrabben skrivet 10 mars 2009, 18:42:05 PM
Vegan heter 2524 och tillhör Veolia, därav att den inte syns i stan sedan Swebus tog över.

Ahh, det förklarar saken  8)

/K

homer

Citat från: Verspieder skrivet 10 mars 2009, 06:28:07 AM

Firmafärger i mängder, men ändå hittar resenärerna rätt linje. Ty vi är långt från Skåne och Stockholm! ;)

Ändå blev de ett j***a liv i lokaltidingen när alla vikariebussar var på plats ::)

Ersa

Citat från: bussgrabben skrivet 10 mars 2009, 17:32:06 PM
Hur ofta trafikeras flygbussen med 5210? Jag tycker jag oftare ser helt andra bussar på 80:an än den dedikerade flygbussen.

Som sagt är Vegan tyvärr historia, då den ej övertogs av Swebus.
5210 är ordinarie flygbuss och 5206-5209 & 5211 rycker oftast in när 5210 redan är upptagen.

AO

Vad används boggiebussarna på för linjer? Är de på de linjer som ledbussar eller 12m bussar vanligtvis används på eller hoppar de in lite överallt?

Sundås

Skall inte 52xx-bussarna få Ultra-bokstäverna?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Ersa

Citat från: AO skrivet 11 mars 2009, 17:51:08 PM
Vad används boggiebussarna på för linjer? Är de på de linjer som ledbussar eller 12m bussar vanligtvis används på eller hoppar de in lite överallt?

En boogie motsvarar en ledbuss i passagerarkapacitet, så jag antar att de "räknas som" ledbussar. De går då mest på ledbusslinjerna samt flygbussen. Hur fordonskraven för nuvarande avtal ser ut har jag ingen koll på, så det låter jag andra svara på.

Citat från: Sundås skrivet 11 mars 2009, 19:20:23 PM
Skall inte 52xx-bussarna få Ultra-bokstäverna?

De får nog bokstäver så snart det blir nog varmt nog att montera dem.