Veckans tre tidiga. Vecka 4 2009 [Många bilder]

Startat av Nupski, 22 januari 2009, 19:36:57 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Nupski

Tisdag:


En tidig vecka bestående av tre morgonkörningar. Veckan kunde inte starta bättre än att jag tog ut GS 221 på en sväng med linje 114 och 190. 114 är en expresslinje mellan Saltholmens färjeterminal och centrala Göteborg och 190 en industrilinje mellan Järntorget och Volvo Torslandaverken. 190 är riktigt rolig att köra boogiebuss på  ;D.


Båten kom in tidigare än de beräknade 07:30 från Södra Skärgården så resan kunde starta i tid. Körde extra turen 07:33 från Saltholmen.


Efter att ha ställt kärran på garaget bar det av till Frölunda för att köra ut till Näset med linje 92 och vända åter mot Frölunda med linje 94 för att köra en vända till Kallebäck. Även vardagar är 50, 92, 94 samt 99 kopplade.


Efter rast bar det av en sväng till Hults By.


Så ser inredningen ut.


Bytte sen buss till den här körde till Klippan hade betald gångtid till garaget för att hämta ut.


För att köra en sväng från stan till Fiskebäck med linje 197 och sen till Frölunda som linje 97. För att sen byta till GS 222 för en sväng till Volvo innan dagen var slut  ;D.

Onsdag:


Började på Klippan för att dra en repa till Volvo Torslandaverken skulle sedan köra extra turen från Saltholmen 07:08 men när jag kom ner mot Saltholmen fick jag se denna syn tänkte inte så mycket på varför jag blev omkörd av två trafikbefälsbilar med blåljusen på på väg ut  :-[. En spårvagn hade kört rätt in i en sopbil, så det vart fram med kaffet och luta sig tillbaka. Startade turen från Saltholmen 20minuter sen.


Nu var jag äntligen i tid. Har kommit till Snipen gränsen mot Halland för att köra tillbaka till Frölunda. Hon börjar bli gammal nu årsmodell 1998 men fortfarande väl fungerande. Sedan blev det en sväng till Kallebäck innan lunch.


Efter rast vände jag åter söderut och Snipen denna gång med GS 116.


Inne så skiljer sig inredningarna mellan 101-110, 119-126 mot 116-118. Dessa har två fyrplatser efter främre hjulhus. Dessa är 05or och är grymt slitna invändigt.


Och förarplatsen som är kaosartad. Knappar utspridda överallt och inte många grupperade. Efter några svängar med den här blev det bussbyte till GS110 för en sväng till Sisjön - Marklandsgatan - Eketrägatan och tillbaks.

Torsdag:


Torsdag morgon klockan är strax efter 06:00. Hämtade ut GS 551 klockan 05:10 för att köra en Kallebäcks sväng med GS551 från Frölunda.


Efter en 50, 99, 94 står jag nu i Näset för att köra en 92 till Frölunda.

Efter rast så blev det en sväng 99 mot Heden. Höll tiden tills jag kom till Göta Älvbron


Förlåt glömde spola rutan  ;D.


Så klaffen i högläge stolen tillbaka lutad  ;D och minuterna tickar.


Där kommer båten.


Väl på Heden så tog jag en bild. Körde sen en avslutande sväng ut till Näset med 557 innan det var dags att gå hem. Är nu ledig fram till måndagkväll så jag klagar inte  ;D.


Bonus, kvarvarande märkena efter krocken med polisbilen i somras  ;D.

Johan B



IntresseTrafik

Mycket snyggt. Blåa bussar är mycket vackra. Gillar även utsendet på dessa lågentré MAN:ar. Har aldrig kört eller åkt sådan.

Christer K

Såg att bussarna står kvar inne på Majorna


/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Simon Bertilsson

Jag har sagt det förr, och jag säger det igen:
Riktigt roligt med vardagsbilder från andras jobb!  :D

Nupski

Tackar för kommentarerna.  ;)

Citat från: Christer K skrivet 22 januari 2009, 23:15:45 PM
Såg att bussarna står kvar inne på Majorna


/ Christer K

Jorå på Majorna så finns gaskammaren kvar  ;D imorse var jag glad att de kört fram min buss till porten vid 5 snåret startas ju de flesta av de 63 bussar som rullar.

Simon A

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 22 januari 2009, 23:19:04 PM
Jag har sagt det förr, och jag säger det igen:
Riktigt roligt med vardagsbilder från andras jobb!  :D
Håller med dig till fullo!  :D

//Simon

Mattias Andersson



Ja,verkligen ett trevligt reportage från stan!

Sundås

Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se