Stadsbussar med flaggor

Startat av Niklas Bygdestam, 25 maj 2007, 23:42:35 PM

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Niklas Bygdestam

Är det någon som vet hur många städer det är som brukar sätta upp flaggor på stadsbussarna på flaggdagarna? Det verkar vara en sak som fått lite renässans de senaste åren. Här i Uppsala återkom det ganska sent, Stockholm har haft det lite längre och förmodligen inspirerat Uppsala i den här frågan

Men hur många fler finns det?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

cobra_81

Borås Lokaltrafik har det på sina bussar... T.ex på Sveriges nationaldag ;) Mvh/Cobra
MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Jona

Skelleftebuss har "AIK" s flaggor på sina bussar. Åtminstonde omnibussara rätt ofta!
MVH Filosofen Jona

CJB

I växjö brukar det vara flaggor på bussar i stadstrafik då det är flaggdag.
(Veolia)  Det var även EU-flaggor vid EU-dagen i våras.

/CJB

Muk

Karlskrona har flaggor på bussarna, så det borde väl betyda att resten av Blekinge också har det.

M67:an

Norrköping, Linköping, och Örebro vad jag vet! I Norrköping har väl spårvagnarna även IFK:s flaggor någon gång då och då.

Neko

I Gbg har både vagnar o bussar (de flesta iaf) flaggor på flaggdagarna.

Sundås

Har vistats här nere i Malmö under ett tag, och här verkar de också ha flaggor på bussarna. Dessutom Malmö FF-flaggor då och då.. ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Fredde




Gävle "Stadsbussarna" (Swebus) flaggar med "Brynäs IF" flaggor dom dagar det är hemmamatcher på "Läkerol arena" fd:Gavlerinken...

Vet att dom har "Svenska flaggor" med dom användes iaf när nya stadsbussnätet invigdes 2004, dock ha jag inte tänkt på om dom har används på den 6:e juni dom senaste åren, kanske någon av dom andra i Gävle har bättre koll ?!

jocke

Citat från: Fredde skrivet 26 maj 2007, 17:20:23 PM


Gävle "Stadsbussarna" (Swebus) flaggar med "Brynäs IF" flaggor dom dagar det är hemmamatcher på "Läkerol arena" fd:Gavlerinken...

Vet att dom har "Svenska flaggor" med dom användes iaf när nya stadsbussnätet invigdes 2004, dock ha jag inte tänkt på om dom har används på den 6:e juni dom senaste åren, kanske någon av dom andra i Gävle har bättre koll ?!

inte sett några svenska flaggor på länge. Men inte långt till 6 juni, vi får vänta och kolla :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

cobra_81

Det glömde jag bort... Borås har även flaggor på visa av våra Bussar när IF ELFSBORG spelar Hemma matcher. Då är det Elfsborgsflaggor och Västtrafiksflaggor, på våra så kallade Fotbollsbussar som rullar mellan Södra Torget & Borås Arena. Ha en trevlig Lördagskväll.

Mvh/Cobra_81 :D


MVH/Hans-Åke

Busschaufför på Bottnarydstrafik.

Kört buss sen 2005

Staffan Sävenfjord

Visst är det så. Här är bildbevis från i tisdags, då Anders Svensson gjorde hattrick mot IFK Göteborg och di gule vann med 3-1.
Just nu leder guldlaget Elfsborg för övrigt Allsvenskan. 1-0 mot Hammarby känns bra.  :D

Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico


Det jobbiga är ju att få dem på plats...  ;D

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Staffan Sävenfjord

Menar du Elfsborg eller flaggorna?  :-\
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Nico


Får nog dra till med både och...  ;) Elfsborg kommer vi nog åt framåt hösten medan flaggorna kan ta sin lilla tid ibland. Det brukar dock ofta vara lättare, verkar det som, att få på dem än av dem. De brukar ibland sitta uppe i både två och tre dagar innan de tas ned. :D
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman