Nya gasbussar hos Vy i Gävle

Startat av Peter Öden, 03 juni 2020, 17:43:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden





Hej !

Fick ett par bilder nyss på en av de första folierade gasbussarna som blir kvar i det nya avtalet.
Har tillstånd att lägga ut bilderna, eftersom jag själv inte tagit dem.
Får själv ta lite bättre bilder senare när de kommer ut i trafik.

Mvh Peter Ö




color=red]Adminåtgärd: Rubrik förtydligad med hänvisning till regel # 15.[/color]

Bussmicke

Äntligen har de fått det nummer haft hela tiden påklistrat

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Berlin

#2
Om man jämför med bussen t h så är väl 244 inv numret och 71 Vy`s"sorteringsserie"?/Ulf
(Ser fult ut när man har målat över MAN märket :P)




Adminåtgärd: Citat av direkt föregående inlägg borttaget med hänvisning till regel # 9.

AO

Den var i trafik idag på linje 12 :)

Bussmicke

Citat från: Ulf Berlin skrivet 03 juni 2020, 20:26:50 PM
Om man jämför med bussen t h så är väl 244 inv numret och 71 Vy`s"sorteringsserie"?/Ulf
(Ser fult ut när man har målat över MAN märket :P)

Nja, i så fall fanns det väl 2 stycken 244 ett tag.  Fanns en Sprinter som hette 70244
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Citat från: Ulf Berlin skrivet 03 juni 2020, 20:26:50 PMSer fult ut när man har målat över MAN märket :P

Det är väl inte ens övermålat utan täckt av folieringen. Då ser det ännu värre ut. Brukar inte vara något större besvär att ta av och sedan sätta dit emblemen, men man iddes väl inte. Snyggt är det verkligen inte... ser mest slarvigt ut.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

AO

Nu är även Vy 71245 folierad. Var i trafik på linje 14 igår.


Bussmicke

Å jag som trodde och hoppades att Vy skulle frångå 7xxxx när man gjort det i Norge. Där får alla nya bussar 4-siffrigt i en löpande serie..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.