Några gamla pappers bilder på GUBbar

Startat av Fredrik Mattsson, 25 juli 2008, 18:50:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jocke

Citat från: Karsten skrivet 12 augusti 2009, 18:52:09 PM
Vad var det speciella med 549?

Vet inte exakta detaljer, men taget från skallen, det var någon form av demobuss som gub hade. Den var väl även den första bussen i stadstrafiken med Mobitecs skyltutrustning.

Även den enda bussen av sitt slag kvar i stadstrafiken i dagsläget.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

lil-sis

Va?

Varken 549 eller 663 har jag sett skymten av. Närmsta är väl Bettan (548) men hon står ju på Wennmans (?) bilplåt nu med två av lederna, minns aldrig vilka två det är som står där. En av de andra mötte jag å kollega igår vid Sävja :D

chbuss82


Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 15 augusti 2009, 20:56:51 PM
Va?

Varken 549 eller 663 har jag sett skymten av. Närmsta är väl Bettan (548) men hon står ju på Wennmans (?) bilplåt nu med två av lederna, minns aldrig vilka två det är som står där. En av de andra mötte jag å kollega igår vid Sävja :D

   549 och 663 försvann för flera år sen, kommer ej ihåg exakt vilket år det var när respektive fordon försvann.

   //Niclas

Oskar A

Citat från: lil-sis skrivet 15 augusti 2009, 20:56:51 PM
Va?

Varken 549 eller 663 har jag sett skymten av. Närmsta är väl Bettan (548) men hon står ju på Wennmans (?) bilplåt nu med två av lederna, minns aldrig vilka två det är som står där. En av de andra mötte jag å kollega igår vid Sävja :D

Misstänker att jocke syftade på 548 när han svarade angående 549. 549 försvann nämligen redan 2002 och hade s k sjusegmentsskyltning. Båda bussarna var demobussar från början men av olika årsmodeller och inköpta vid olika tillfällen. 663 försvann redan 1998 så den är borta sedan länge.

Vad gäller Scanialedarna uppe vid Verkstadsgatan ska alla med reservation för 630 nu finnas vid bussgaraget inför tidtabellsskiftet på måndag. Vill minnas att 629, 630 och 632 kördes upp till Verkstadsgatan först men att man sedan tog tillbaka 629 och 630 när man körde upp 631.

Mvh Oskar
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

lil-sis

Jo de skulle ju pensioneras allihopa men sen ändrade de sig, för vi behöver dem. Det gör inget, de är roliga att köra :)  8) 632 tror jag det är har blivit bärgad några gånger under vintern men det är väl sånt man får leva med  ;D

Niclas Rosenius

Citat från: lil-sis skrivet 16 augusti 2009, 09:24:40 AM
Jo de skulle ju pensioneras allihopa men sen ändrade de sig, för vi behöver dem. Det gör inget, de är roliga att köra :)  8) 632 tror jag det är har blivit bärgad några gånger under vintern men det är väl sånt man får leva med  ;D

   Vi skulle sälja dom men eftersom det blev utökad trafik nu till hösten så blev vi tvugna att behålla dom ett tag till.

   //Niclas

lil-sis

Pension = arbete på annat ställe.

Annars hade jag skrivit skrotats ;)