SL 639 till Öregrund

Startat av Hasse L, 30 juni 2022, 14:58:25 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

#15
Omkring 16:55 idag var det hela fem personer i sommar-639:an från Hallstavik och norrut mot Öregrund. Inga problem att sprida ut sig där.

Jo

Den verkar ju bara finnas med i SL:s reseplanerare så det är väl inte omöjligt att det bara är SL biljetter som gäller. Däremot torde man inte neka lokala resor inom UL:området eftersom både tidtabell och reseplanerar medger lokala resor.

Ersa

#17
Nu idag i Hallstavik var det tre-fyra personer i norrgående 639 från stationen omkring 16:55. De fick också plats.

Eje Larsson

På tiden det begav sig, dvs innan jag slutade på UL 2002 fördes samtal UL/Swebus/Busslink om möjligheterna att förlänga 639 till Äspskärs brygga på Gräsö sommartid. Vi skulle ha gått ut och anslutit till båten mot Rävsten fredagkväll och söndagkväll. Det hela strandade på vår gemensamma osäkerhet kring framkomligheten vid färjeläget i Öregrund och den dåliga efterlevnaden av parkeringsförbudet i vändslingan vid Äspskärs brygga. Vi visste att en hel del stockholmare hade stuga på Södra Gräsö och att en del även besökte Rävsten.

Bussmicke

Dryga böter ocj bortbogsering är det enda som biter på puckon där.

/Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredrik Gelin

#20
Bilarna är fortfarande ett så stort problem att det under sommartidtabellen inte går någon buss mellan färjan och Uppsala undantaget en avgång på sjukreselinjen 984.
I stället får man ta en promenad upp till Smedjegatan i Öregrund där 775 och 811 vänder sedan många år under sommaren.
Jag antar att samma sak gäller för 639 när den går till Öregrund.

Skickat från min SM-G981B via Tapatalk

homer

Vem kör på Gräsö idag? antar att det inte är Keolis då man bara har boggivagnar och dessa är väl för stora för att kunna vända på Gräsö?

Buzzlover

Under Hösten - Våren är det Mohlins, även innan Mohlins kom så var det Sambus (VS&Perssons)
Sommarperioden är landsbygdslinjerna i Östhammar/Öregrund beställningslinjer som körs av Taxi när man beställer.
Undantaget är Forsmarkslinjerna som Raggarön/Gräsö bussarna fortfarande kör på sommaren.
Mina bilder på Kollektivtrafiken hittar ni här:
https://www.instagram.com/swedishtransit/

Barndomsdrömmen är äntligen uppfylld, den 10 Februari 2021 blev jag tillslut Busschaufför!