(https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/37138202_10155533407125933_8715957694197923840_o.jpg?_nc_cat=0&oh=5f314b980760b493d6a648117961c29d&oe=5BE25D57)
Där har man ju stått och reglerat en å annan gång. Idag ett trevligt tidsdokument, men ack vad i alla fall jag upplevde dåvarande 160 som trist att köra. I synnerhet som slingan vid Årsta västra inte hade mycket intressant att erbjuda.
Trevlig bild, från en förtätad del av Årsta.
//Peter
Klassisk skokartong med vikdörrar! Minns när jag ffg fick åka en sådan sprillans ny på 744:an
Mycket trevligt! Tack Micke! Jag antar att bussen var stationerad i Hammarby vid fototillfället. Minns inte när Hammarbydepån lades ned, men den borde fortfarande ha varit i drift 1993.
1994 lades Hammarby ned. Omkring augusti september.
Citat från: Peter Rost skrivet 18 juli 2018, 10:38:42 AM
1994 lades Hammarby ned. Omkring augusti september.
Hej,
Tack för uppgiften! Minns att Hammarby fick några ledvagnar de sista åren. Har för mig att det bl a var Scaniavagnarna H33C 6933-35 och Volvoledvagnarna H22 6050-6052, som huvudsakligen var avsedda för den då nya linjen 188 mellan Gullmarsplan och Sköndal.
Citat från: Mikael T Nilsson skrivet 18 juli 2018, 20:27:27 PM
Hej,
Tack för uppgiften! Minns att Hammarby fick några ledvagnar de sista åren. Har för mig att det bl a var Scaniavagnarna H33C 6933-35 och Volvoledvagnarna H22 6050-6052, som huvudsakligen var avsedda för den då nya linjen 188 mellan Gullmarsplan och Sköndal.
H33C 6933-6935 levererades vår/sommar 1993. Dessa Ersatte de tre H22:orna. 6050 visade Buss-Micke en bild på tagen i Vaxholm för inte så länge sedan - vet inte om den flyttades dit redan 93. De tre Volvo-lederna var innan flytten till Hammarby placerade i Södertälje. Trafiken med linje 188 startades 1991, om jag minns rätt.
//Peter
Citat från: Peter Rost skrivet 19 juli 2018, 10:11:41 AM
H33C 6933-6935 levererades vår/sommar 1993. Dessa Ersatte de tre H22:orna. 6050 visade Buss-Micke en bild på tagen i Vaxholm för inte så länge sedan - vet inte om den flyttades dit redan 93. De tre Volvo-lederna var innan flytten till Hammarby placerade i Södertälje. Trafiken med linje 188 startades 1991, om jag minns rätt.
//Peter
Tack för uppgifterna! Nu minns jag mer. 6933-35 levererades till sommaren 1993 och sattes initialt in på linje 607 för att avlasta Täby/Norrort i samband med Roslagsbaneersättningen denna sommar.
6050-6052 flyttades vidare från Hammarby till Täby/Norrort efter Hammarby. När de slopades flyttades de till "heden" bakom Norrtäljedepån i avvaktan på försäljning eller skrot.