Skyddstopp I SL-området just nu!

Startat av Kvarne, 19 juni 2008, 13:28:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kvarne

Någon som vet varför det är Skyddstopp på
791, 794, 890, 812-813 & 815C

8xx avgår från Gullmarsplan istället för ifrån Vattugatan.
791, 794 & 890 har inställd trafik från stan....

Från SL

"Buss 791, 794, 890: Inställd trafik mellan Centralen, Medborgarplatsen, Sergels torg och Skanstull
Trafiken är helt inställd mellan Centralen, Medborgarplatsen, Sergels torg och Skanstull för buss 791, 794 och 890 på grund av...
Trafiken är helt inställd mellan Centralen, Medborgarplatsen, Sergels torg och Skanstull för buss 791, 794 och 890 på grund av skyddsstopp.
Detta beräknas pågå tills vidare.
Uppdaterat: 2008-06-19 13:00


"Buss 812, 813, 815: Omlagd körväg
Buss 812, 813, 815C utgår från Gullmarsplan istället för från Vattugatan och på grund av...
Buss 812, 813, 815C utgår från Gullmarsplan istället för från Vattugatan och på grund av skyddsstopp.
Detta beräknas pågå tills vidare.
Uppdaterat: 2008-06-19 13:06"
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Karsten

Det luktar Centralbron, där det är väldigt trångt med bygget. Men skyddsstopp?

Niclas Wennerlid

Det är skyddstopp pga vägbulorna i norrgående riktning på Centralbron.
Beslutet taget gemensamt mellan skyddsombuden på Swebus Tyresö och Busslink Handen.

// Niclas

Karsten

Citat från: Niclas Andersson skrivet 19 juni 2008, 17:09:53 PM
Det är skyddstopp pga vägbulorna i norrgående riktning på Centralbron.
Beslutet taget gemensamt mellan skyddsombuden på Swebus Tyresö och Busslink Handen.

// Niclas

Är det vägbulor numer? När jag körde i söndags kväll var det inga bulor, dock enorma höjdskillnader i vägbanan som ej var utmärkta på något vis.

Micke Asklander

Dom gjorde vägbulorna natten mot tisdagen.
Micke

Ersa

Citat från: Niclas Andersson skrivet 19 juni 2008, 17:09:53 PM
Det är skyddstopp pga vägbulorna i norrgående riktning på Centralbron.
Beslutet taget gemensamt mellan skyddsombuden på Swebus Tyresö och Busslink Handen.

Hur får man ens eget fack/ombud att agera på detta sätt mot vägbulorna i den egna staden långt utanför SL-land?

JDS

Citat från: Verspieder skrivet 20 juni 2008, 20:28:15 PM
Hur får man ens eget fack/ombud att agera på detta sätt mot vägbulorna i den egna staden långt utanför SL-land?

Flytta till Stockholm, här gödslar man gärna med skyddsstopp vilket riskerar att bli det instrumentets undergång! (Därmed inte sagt att det är obefogat just denna gång.)

Ersa

Citat från: JDS skrivet 21 juni 2008, 00:02:53 AM
Flytta till Stockholm, här gödslar man gärna med skyddsstopp vilket riskerar att bli det instrumentets undergång! (Därmed inte sagt att det är obefogat just denna gång.)

I min hemstad förekommer inte skyddstopp. Här smäller det i vägbulorna med onda ryggar på förare och passagerare som följd. Kan inte vara nyttigt för bussarna heller...

Walter

Citat från: Verspieder skrivet 21 juni 2008, 00:38:26 AM
I min hemstad förekommer inte skyddstopp. Här smäller det i vägbulorna med onda ryggar på förare och passagerare som följd. Kan inte vara nyttigt för bussarna heller...

I Malmö har detta varit uppe för diskussion en längre tid. Vet inte om man måste bygga om vissa sträckningar med många bulor. Skyddsombuden jobbar hårt med frågan i alla fall.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Fredrik Gelin

Citat från: Niclas Andersson skrivet 19 juni 2008, 17:09:53 PM
Det är skyddstopp pga vägbulorna i norrgående riktning på Centralbron.
Beslutet taget gemensamt mellan skyddsombuden på Swebus Tyresö och Busslink Handen.

// Niclas

Japp, tydligen började man ta bort bulorna, men då lär vägarbetarnas skyddsombud ha hotat med skyddsstopp för vägarbetarna i stället...
//Fredrik

Cero

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 06 juli 2008, 20:59:31 PM
Japp, tydligen började man ta bort bulorna, men då lär vägarbetarnas skyddsombud ha hotat med skyddsstopp för vägarbetarna i stället...
//Fredrik

Det bästa hade varit om man försett vissa vägtrafikanter med ögon och dessutom förklarat för dem vad de runda skyltarna med siffror i innebär. Som det är nu gör de, säkerligen nödvändiga, vägbulorna att bussarna inte vill åka där och att den övriga trafiken korkas till pga den ryckighet som uppstår när fordonen ska äntra hindren och sedan öka på lite emellan. Om alla respekterat skyltarna och kört 30-35 utan vägbulor hade trafikflödet varit betydligt jämnare och inte orsakat lika långa och tröga köer.

Nico


Instämmer med föregående talare. Kruxet är väl dock att då det på senare år fullkomligen har gödslats med 30-begränsningar (mitt i natten, på huvudgator etc.) så har folk tappat respekten för det hela. Ropar man så att säga VARG alltför ofta så kommer ju ingen när det verkligen gäller!!!  ::)  :-\
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

JDS

Jag har inte sett bulorna men om man kör över i obetydlig fart, t ex 2 km/h, så borde det inte bli några problem överhuvudtaget. Är det väldigt många bulor?

Cero

Citat från: JDS skrivet 06 juli 2008, 22:41:28 PM
Jag har inte sett bulorna men om man kör över i obetydlig fart, t ex 2 km/h, så borde det inte bli några problem överhuvudtaget. Är det väldigt många bulor?

Ja, det är många bulor, säkerligen runt tio på sträckan Söder Mälarstrandspåfarten till Tegelbacken. De är så höga och så utformade att det inte går att köra 30 över utan varje fordon tvingas till en inbromsning även om det håller runt 30 mellan bulorna.

Citat från: Nico skrivet 06 juli 2008, 22:38:43 PM
Instämmer med föregående talare. Kruxet är väl dock att då det på senare år fullkomligen har gödslats med 30-begränsningar (mitt i natten, på huvudgator etc.) så har folk tappat respekten för det hela. Ropar man så att säga VARG alltför ofta så kommer ju ingen när det verkligen gäller!!!  ::)  :-\

Håller med. Men värsta kommunen tycker jag är Huddinge som på många håll har vägbulor som inte är utformade att klara lagstadgad hastighet. På 30-gator är detta kanske inget problem, men det är inte så värst intelligent att ha 50-begränsning och sedan lägga ut bulor som kräver betydligt lägre hastighet. Är det 50 tycker jag vägen ska vara beskaffad för att klara det. Annars får man slänga upp en 30-skylt i anslutning till bulan.


JDS

Citat från: Cero skrivet 06 juli 2008, 23:52:00 PM
Håller med. Men värsta kommunen tycker jag är Huddinge

Det har jag också alltid sagt!