070801: Shiphol Airport, Amsterdam

Startat av Ersa, 26 augusti 2007, 07:42:14 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Ersa

Förra omgången med utländska bilder ledde inte till ett enda svar. Vi får hoppas det blir mera sånt denna gång, då jag välkomnar alla svar på vad det är för typ av fordon på bilderna.

För att se andra intressanta fordon från samma tillfälle, se här:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=3225.0











Fredrik Gelin

Gulingen tippar jag är en Cobus av något slag, den vita ser omisskännligen ut som en "Ostbåge"...
Flög du via AMS till Azorerna, jag har för mig att SATA flög direkt från ARN tidigare?
Å andra sidan missar man ju en del av resglädjen om man flyger direkt...
//Fredrik

Ersa

Det var KLM Arlanda-Amsterdam, därefter KLM igen Amsterdam-Lissabon. Ett mycket trevligt och seriöst flygbolag. Dessutom kunde man beställa in kaffe på amatörmässig nederländska, vilket roade flygvärdinnan ;)

Lissabon-Horta flögs med TAP Air Portugal. Kortfattat: Äldre plan och surare personal. Får jag undvika TAP igen så gör jag det, men tyvärr är de det enda bolag som flyger på just denna sträcka  :(

Möllers

Trevligt Verspieder jag minns ner jag var i Wasa fick jag åka med en volvo Ajokki ledbuss tror det var en års 1990 på den.
Synd jag har inta bilder på den  :-\

Fredrik Gelin

Citat från: Verspieder skrivet 26 augusti 2007, 09:35:29 AM

Lissabon-Horta flögs med TAP Air Portugal. Kortfattat: Äldre plan och surare personal. Får jag undvika TAP igen så gör jag det, men tyvärr är de det enda bolag som flyger på just denna sträcka  :(

Det beror nog på var man flyger antar jag, jag flög med TAP från Arlanda till Lissabon och tillbaka och tyckte inte servicen  var sämre än andra bolag jag åkt med.
Flygplanet var en relativt ny A319 och var således inte heller att klaga på, men jag kan tänka mig att det ser annorlunda ut på de inrikeslinjer där TAP har monopol...
//Fredrik

Ersa

Citat från: Möller. skrivet 26 augusti 2007, 16:31:36 PM
Trevligt Verspieder jag minns ner jag var i Wasa fick jag åka med en volvo Ajokki ledbuss tror det var en års 1990 på den.
Synd jag har inta bilder på den  :-\

Österbotten har jag inte besökt sedan tidigt 90-tal. Och tack vare EU-inträdet har ju färjetrafiken över Kvarken försämrats och blivit dyrare då taxfree försvann på trafik inom inom EU (med undantaget Åland).

Men någon gång kanske man tar sig en tur till grannstaden Wasa, i framtiden.

virtual1

Citat från: Verspieder skrivet 26 augusti 2007, 18:31:09 PM
Österbotten har jag inte besökt sedan tidigt 90-tal. Och tack vare EU-inträdet har ju färjetrafiken över Kvarken försämrats och blivit dyrare då taxfree försvann på trafik inom inom EU (med undantaget Åland).

Men någon gång kanske man tar sig en tur till grannstaden Wasa, i framtiden.

Vasa är nog betydligt mer korrekt än Wasa är jag rädd ;-)

Ersa