Keolis 3915, Nobina 6901 & 7256 i Hägersten - 14 juli 2020

Startat av Mikael T Nilsson, 14 juli 2020, 19:59:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson



Här kommer ett litet bildsvep från Hägersten i södra Stockholm. Först Tyresövagn Nobina 7256 som strax ankommer Telefonplan. Linje 803 är en relativt ny högtrafiklinje på sträckan Tyresö centrum-Telefonplan.



Sedan Södertäljevagn Nobina 6901 på högtrafiklinje 749 mellan Liljeholmen och Södertälje centrum. 6901 kom närmast från Nobina Sörmland innan den stationerades i Södertälje.
Kyrktornen i bakgrunden tillhör Högalidskyrkan på Södermalm.



Keolis 3915 (f.d. Swebus/Nobina 6304) på linje 141 mellan Telefonplan och Långsjö torg. Är det vanligt med ledvagn på linje 141..



..och linje 142? Jag tror inte jag har sett det förut under alla år jag rest runt i Söderort. Efter att 3915 kommit tillbaka till Telefonplan som linje 141 gick den strax vidare som linje 142 mot Älvsjö station.


Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Niclas Wennerlid

Ja, det är relativt vanligt med ledvagn på 141 och 142 sedan ett par år tillbaks.
Det är framförallt rätt högt resenärstryck på 142 som föranleder ledvagn vissa tider.

// Niclas

Mikael T Nilsson

Hej,

Tack för uppgiften. I övrigt såg jag bara 12-metersvagnar på 141/142 under tidig eftermiddagsrusning. I lördags (dagtid) såg jag endast boggivagnar på dessa linjer.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.