Remiss inför trafikförändringar i SL-trafiken T23

Startat av ks, 10 mars 2022, 16:15:19 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

angulan

Ska söderort få incitamentavtal, men Huddinge, Botkyrka och Salem ha produktion? Tidigare år har söderort och de andra kommunerna haft produktionsavtal och det känns konstigt att bara en kommun ska ha det så i ett större trafikområde...

Nico

Citat från: Lars-Håkan_E « skrivet: 23/3-2022, kl. 14:54:13 »

Hur fungerar detta med 637 mfl sommartid?

Skyltar man om 636/637:or i Norrtälje till 676 eller är det obligatoriskt bussbyte oavsett?

Jag antar ju att det måste köras mängder med förstärkningsbussar även numera.

Nu var det ett tag sedan jag kollade detta, men jag vill ha det till att numera gäller, även sommartid, omstigning vid Norrtälje busstation och sedan förstärker man 676.

»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Karsten

Ja, det är ju en naturlig följd av avtalsmodellen som gäller idag. Det avtal som kommer ser till viss del annorlunda ut, så det ska bli spännande att se vad det får för inverkan på trafikförändringar de närmsta åren.

Ersa

Citat från: Nico skrivet 23 mars 2022, 17:30:24 PM
Nu var det ett tag sedan jag kollade detta, men jag vill ha det till att numera gäller, även sommartid, omstigning vid Norrtälje busstation och sedan förstärker man 676.

Det stämmer. Något år in på nuvarande avtal blev det så att alla bussar mellan Tekniska och Norrtälje (samt omvänt) är skyltade och inloggade som 676:or, oavsett bussmodell och färg. Detta pga VBP-ersättningen. Resenärna har givetvis ingen aning om vilka fordon som fortsätter vidare efter Norrtälje, utan det är avstigning/omstigning för alla i Norrtälje, i bägge riktningarna.