Veolia Linköping Dubbeldäckare [Bilder]

Startat av tobias-säffle2000, 09 mars 2009, 18:53:31 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

tobias-säffle2000


Idag fick jag 5 min på mig att ta lite bilder på bussen tyvärr blev inte bilderna så bra för jag hade bråttom men, men fin buss är det i alla fall ;D







uppe

uppe

nere

förarplats utan stol

jag hoppas ni blir nöjda  :)

bjalle

Vad bolagen sparar in...nu ska tom föraren stå och köra ;D ;D ;D

Ante

Denna har ju tak i allafall ;)
Trevliga bilder!

tobias-säffle2000


Addez



BadTab


Bussmicke

Underbart, man fortsätter direkt efter Norrlandskusten med inv. numren.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

tobias-säffle2000

tiptrånick (stavning)? den siter i spakarna som sitter vid ratten och det är en koppling med hade vart bätre med automat :P

bjalle

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 09 mars 2009, 19:03:49 PM
tiptrånick (stavning)? den siter i spakarna som sitter vid ratten och det är en koppling med hade vart bätre med automat :P

= Opticruise

yuåiteru

Lite Off Topic kanske, men jag kan inte låta bli... Vad har Östgötatrafiken för radio nu för tiden? Syntes ju en radio i vänster bildkant på bilden från förarplatsen, och den såg då inte ut som Östgötatrafikens gamla Pye....


bjalle

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 09 mars 2009, 19:15:39 PM
ja =Opticruise =)

Enligt mig (inom lastbilsbranschen) en underbar låda, nackdelen som jag ser det i en linjevagn är det stora antalet chaufförer med olika körstil

tobias-säffle2000

ja alla bussar i Linköping kör automat dock inte dom här men det är bara 5 förare som får köra dom så dom är väll lite mer vana vid köra dom här lådorna :)

bjalle

Citat från: tobias-säffle2000 skrivet 09 mars 2009, 19:20:31 PM
ja alla bussar i Linköping kör automat dock inte dom här men det är bara 5 förare som får köra dom så dom är väll lite mer vana vid köra dom här lådorna :)

Lådorna är adaptiva, vilket gör att de lär sig förarens körsätt