Hösttidtabeller 2008 !!

Startat av at1981, 19 juni 2008, 10:46:55 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!


Vissa länsdelar är sökbara via resplus.se för kommande hösttidtabellsperiod som t.ex. Roslagen och Nynäshamn men inte Nacka/Värmdö och Tyresö (exempel) men det jag fann ut är att C857 skall trafikera Hallstavik - Östhammar (nattur kl. 24 från Hallstavik till Östhammar) och omvänt i alla fall och lite sorgligt är det faktiskt att AB639 avkortats så rejält :(.

www.resplus.se


MVH Alexander T !!



Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

Kan sommartabellerna för börja gälla först?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Karsten

#2
Citat från: Bussmicke skrivet 19 juni 2008, 11:31:46 AM
Kan sommartabellerna för börja gälla först?

Det har de ju redan gjort. Det är faktiskt mindre än två månader kvar tills vintertidtabellen börjar gälla.

at1981

Hej!


www.sj.se är fler länsdelar sökbara, därbland Nacka/Värmdö för kommande hösttistabell :)


MVH Alexander T !!
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Simon A

#4
Citat från: Karsten skrivet 19 juni 2008, 11:45:07 AM
Det har de ju redan gjort. Det är faktiskt mindre än två månader kvar tills vintertidtabellen börjar gälla.

Håller med dig Björn!! Jag ser inte felet med att veta hur hösttidtabellen artar sig redan nu. Jag skulle vara väldigt glad att få veta hur hösten i Uppsala artar sig med de små linjeförändringar som kan komma att ske runt oktober(förra årets hösttitabell gäller ett tag i början för den oinvigde)

//Simon

Oskar A

Citat från: Simon A skrivet 19 juni 2008, 20:43:21 PM
Håller med dig Björn!! Jag ser inte felet med att veta hur hösttidtabellen artar sig redan nu. Jag skulle vara väldigt glad att få veta hur hösten i Uppsala artar sig med de små linjeförändringar som kan komma att ske runt oktober(förra årets hösttitabell gäller ett tag i början för den oinvigde)

//Simon

Är det samma "tjafs" som tidigare år som senarelägger tidtabellen? För två år sedan började den "nya" tidtabellen också gälla i oktober medan man förra året kunde starta nya tidtabellen i augusti men förarnas tjänstgöringslistor hann inte göras i tid så man fick använda sig av provisoriska listor någon månad innan de riktiga blev klara.
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Simon A

Citat från: Oskar A skrivet 19 juni 2008, 20:54:05 PM
Är det samma "tjafs" som tidigare år som senarelägger tidtabellen? För två år sedan började den "nya" tidtabellen också gälla i oktober medan man förra året kunde starta nya tidtabellen i augusti men förarnas tjänstgöringslistor hann inte göras i tid så man fick använda sig av provisoriska listor någon månad innan de riktiga blev klara.
Jag vet inte orsaken riktigt. Jag kan tänka mig att det har att göra med att nu får GUB göra sin egen tidtabell inför hösten istället för UL. De kanske vill verkligen testa ut hur lång tid det tar att köra en linje så att tidtabellerna anpassas bättre men som sagt detta är bara en spekulation. Möjligt är att det inte vill göra linjeändringarna på en gång utan att ha kollat hur de funkar först. De små förändringar jag känner till är att 110/115 ska flyttas till Ulltuna och 3 flyttas upp till BMC istället.

//Simon

Carl W

Citat från: at1981 skrivet 19 juni 2008, 20:21:01 PM
Hej!

www.sj.se är fler länsdelar sökbara, därbland Nacka/Värmdö för kommande hösttistabell :)

MVH Alexander T !!


Varför skriver du inte ut hela länkarna?

Simon A

Citat från: Lars Ödlund skrivet 19 juni 2008, 21:17:24 PM
Dock ska man ta många tider med en nypa salt ännu, det kan hinna ändras i sista stund om man upptäcker något fel.
Självklart men att få veta på ett ungefär hur det ser ut är ju inte helt fel.

//Simon

Yujin Zhang

Citat från: Carl W skrivet 19 juni 2008, 21:41:09 PM
Varför skriver du inte ut hela länkarna?

Troligen för att själva "tiderna" finns inte som en tabell, utan man måste gå in på Köp Resa och ange utgångsort och destination, datum, tid, antal resande för att få upp förbindelserna (som ibland innehåller länstrafiks trafikmedel).

Ersa

Citat från: at1981 skrivet 19 juni 2008, 10:46:55 AM
men det jag fann ut är att C857 skall trafikera Hallstavik - Östhammar (nattur kl. 24 från Hallstavik till Östhammar) och omvänt i alla fall och lite sorgligt är det faktiskt att AB639 avkortats så rejält :(.

Intressant att veta att det är nr 857 som UL-linjen fick. I övrigt är ju det framtida nerkortandet av långa 639:an tillbaka till gamla sträckan Stockholm-Hallstavik ingen nyhet för oss, då ju detta diskuterats länge här i forumet. Jag är inte lika negativ till förändringen, utan tycker det ofta kan vara bra att linjerna inte blir alltför långa. Speciellt när linjen täcks in av två olika län, där de båda huvudmännen inte kan enas om en enda typ av biljettsystem/maskin. Det går ju inte heller att fortsätta köra gula normalgolvsbussar i det södra grannlänet som ju är inriktat på att ha lågentré på alla fordon i framtiden.

Trucken

Kom till skåne här är tabellen redan klar för i höst ! ;D

Nico


Har flyttat denna tråd till kategorin 'Busstrafik' då tidtabellsfrågor och dylikt hör hemma där och inte i 'Bussnack'.

Har även rensat och raderat en del inlägg i tråden som inte hade något med saken att göra. Överlag så bör man nog mest använda sitt sunda förnuft och försöka att (om inte kanske förstå så) i alla fall respektera varandras åsikter.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman