Huvudmeny

Interiört

Startat av yuåiteru, 08 mars 2009, 16:08:08 PM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

yuåiteru

Ingen i Östergötland som har bild/info om Östgötatrafikens radio?

Fredrik Gelin

Citat från: Optimal skrivet 11 mars 2009, 16:32:18 PM
Jo sant. Men man kan ju iallalfall ropa till vilken buss man vill inom SL trafiken.
Men det hjälper nog inte så mycket i de fall det är olika operatörer inblandade i bytena eftersom man då knappast vet vilken buss man skall ropa på...
//Fredrik

tobias-säffle2000

Citat från: yupiteru skrivet 14 mars 2009, 22:33:30 PM
Ingen i Östergötland som har bild/info om Östgötatrafikens radio?
fixar bild om 5 timmar  :)

yuåiteru

det var fem långa timmar ;)

tobias-säffle2000

Citat från: yupiteru skrivet 19 mars 2009, 22:26:26 PM
det var fem långa timmar ;)
haha jag vet tyvär han jag glömt kamran hemma ;D men får ta och fixa en bild ;)

preacher

Citat från: Tobias Holmén skrivet 20 mars 2009, 17:11:32 PM
haha jag vet tyvär han jag glömt kamran hemma ;D men får ta och fixa en bild ;)

HAHA Lätt hänt därför skaffar man mobilkamera, för telefonen glömmer man inte så ofta iallafullafall. ;D :D :) 8)
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

Optimal

Citat från: Verspieder skrivet 12 mars 2009, 03:50:07 AM
Under PC:ns första (och delvis andra) år var det sällan man fick tag i någon "utsoknes". Även när man anropade "rätt" omlopp hände det ofta att ingen svarade. Den enda något sånär garanterade direktkontakten i Roslagen var "Anrop vagn" (om man visste invnr) eller den långsamma vägen via TL. Snabbaste vägen var ett samtal via tjänstemobilen till lilla lokala TL i Norrtälje. Bara man inte använde PC:n gick det snabbt som attan att få fram samt lämna viktig information.
Andra trafikområden, speciellt under en annan operatör tog så lång tid att gå via PC:n att det bara var att glömma. Men sådant ser ju som sagt ut att ha ordnats till, och fungerar garanterat bättre idag. :)

Okej. Jo nu så fungerar det väll skapligt. Du svek ju oss och flyttade ;)

yuåiteru

Är som sagt nyfiken på Östgötatrafikens radio - liksom på Dalatrafikens

Ersa

Citat från: Verspieder skrivet 11 mars 2009, 11:21:01 AM
Detta är den nuvarande radion i Umeå som ersatte SRA-radion 2008-06-15 (bild i mitt förra inlägg). Kort sagt verkar Göteborg beställt en dyrare och mer avancerad version. Vi får pila en massa höger-vänster för att få fram kommandon, och några snabbkommandon finns inte. Anropa en annan buss går inte, utan man anropar sin egen eller en annan linje, och hoppas att den man anropar har ställt in rätt linje.

SRA-radion däremot hade (ironiskt nog) samma funktioner som Göteborgs nya Tetra, men snabbkommandon på siffrorna, samt inrapportering av förseningar. Sånt saknar man idag.

Nu har Umeå-Tetran uppdaterats rejält och har numera statusmeddelanden samt bättre mottagning. Nu ligger den nästan på samma nivå som den urgamla SRA-stridsvagnsradion. I framtiden kanske den dessutom får snabbkommandon för anrop, och då äntligen blir lika bra? :)

yuåiteru

Fortfarande ingen bild på Östgötaradion?