Toppfart på GUBs MAN-bussar?

Startat av Robert T, 10 februari 2012, 21:25:35 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Björn Ax

Citat från: Robert T skrivet 13 februari 2012, 16:16:45 PM
Försening, nej, irritation, JA.
Det är ju nästan jämförbart med en traktor som idag oftast kör 40-50km/h och när en sådan vägrar släppa förbi blir man inte direkt glad.

Men det är väl bara dom som inte kör toppfarten vilket brukar väl inte vara så många?
Dom flesta brukar ju köra 80-85 på den sträckan.

lil-sis

Eftersom man inte kan styra andra trafikanter än sig själv, så får man helt enkelt arbeta med sin egen upplevelse av saken. Antingen inser man att man ändå inte kommer att komma förbi, accepterar och passar på att filosofera lite.

Eller så irriterar man sig men kommer ändå ingen vart.

Det är ju så hela dagarna, att det kommer in bilar/bussar/cyklar/tanter med elrullstol/osv framför bussen och 99ggr av 100 kan man inte passera.

Robert T

Citat från: Björn Ax skrivet 13 februari 2012, 16:25:54 PM
Men det är väl bara dom som inte kör toppfarten vilket brukar väl inte vara så många?
Dom flesta brukar ju köra 80-85 på den sträckan.

Fast nu skrev jag ju om när GUBs bussar kör 55km/h på 90 väg.

Mikko

Citat från: Robert T skrivet 13 februari 2012, 18:56:26 PM
Fast nu skrev jag ju om när GUBs bussar kör 55km/h på 90 väg.

Jag förstår precis din frustration om du hamnar bakom en GUB-kollega som ligger och såsar i 55 km/h på den vägen. Har råkat ut för samma sak en gång själv när jag körde 127:an och hamnade bakom en 115 som låg mellan 50-60 km/h på landsvägen. Själv låg man sju-åtta minuter sen och försökte komma om honom men det går ju inte med våra GUB-bussar vilket gjorde att jag avgick nästan tio minuter sen från Rosmarinvägen...  :-\

Själv brukar jag försöka se till att man är några minuter sen innan man lämnat stan så att man kan stå på för fullt (80 km/h pga hastighetsspärren på bussarna) ute på landsvägen och därmed inte vara i vägen för er med gula bussar.

Har även kört distribution med lastbil i tolv år med pressad tidsschema mellan Uppsala och Falun och vet hur irriterande det kan vara med folk som kör långsamt.