Busskrock vid Arlanda två döda

Startat av eldani, 31 december 2019, 15:06:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

eldani

En linjebuss och en personbil krockade i samband med en omkörning vid Arlanda flygplats.

San tankar går till dom anhöriga.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJLxWj/busskrock-vid-arlanda--tva-doda

igel

Hela historian låter jätte märklig, utredningen får väl visa vad som hände.
Konstigare saker har ju hänt förut.

buskörare

Undrar hur jag skulle må om jag krockade med en bil där nån omkom. Även om man inte själv är skyldig (om jag förstått det hela rätt) så känns det som att många "om, men, varför och jag skulle ha" skulle snurra i skallen ganska länge.

VincentJkpg

Blir intressant att få veta händelseförloppet, speciellt med tanke på att ingen i bussen fick någon större skada.

Ersa

Åtminstone från terminalsidan är Gränsgatan dessutom skyltad som kollektivtrafiksgata, så där förväntar man sig knappast omkörande bilister. Ser inte samma skylt från Cargo City-sidan, men samtidigt har inte ens Google kört in sin kamerabil på Gränsgatan, då de kört runt och fotat för Street View.

Nico

Är inte helt säker, men har för mig Gränsgatan sedan något år är tillåten för all trafik i bägge riktningar. Alltså att det inte längre är enbart kollektivtrafik som får köra där.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ersa

Så kan det mycket väl vara. Men lämplig för omkörning är den definitivt inte.

Nico

Kan instämma i att Gränsgatan inte är lämplig för omkörning. I sak förstår jag inte heller behovet av att öppna upp den för allmän trafik om det är så det är. Ska man mellan Arlandas terminal 2 och 4 och Märsta så bör även Arlandaleden och väg 905 i koppling till Måbyleden vara en snabbare väg än Gränsgatan och Fraktvägen. Hur som helst så var det en tragisk olycka och man får nu avvakta vad utredningen kommer fram till.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Ulf Berlin

Vilken Nobina Scania var inblandad?/Ulf

jocke

Gränsgatan är öppen för vanlig trafik sedan typ 2 år sedan om jag minns rätt. Google street view är ej heller uppdaterad vid korsningen mot terminalsidan.
Jag förändrar era liv med detta inlägg