I Slussenterminalen för 38 år sedan

Startat av Hasse L, 12 januari 2020, 16:11:23 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hasse L


CDX 648 - Scania-Vabis CF 7661 1964 - SL H65A 6206.

6206 hade hängt med till sista året för CF-ar i Björknäs och kom att slopas först under augusti månad.

zjbus

#1
Tack för din trevliga bild.

david96

Vart gick busslinjen 430 någonstans på den tiden?

Karsten

Citat från: david96 skrivet 13 januari 2020, 22:35:06 PM
Vart gick busslinjen 430 någonstans på den tiden?

Eknäs brygga på Ingarö, precis som idag.

Ulf Berlin

Galant bild :)
(Det var uppenbarligen dåligt med det vita det året också ;))/Ulf

Carl Eric

Wow, fantastisk bild! Tänk också hur lite som förändrades i Slussen, det såg ju nästan likadant ut när jag stod och väntade på Ingaröbussarna till Gustavsberg nästan 30 år senare.
28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

virtual1

Citat från: Ulf Berlin skrivet 14 januari 2020, 15:18:27 PM
Galant bild :)
(Det var uppenbarligen dåligt med det vita det året också ;))/Ulf

Dåligt med det vita? =) - du vet att det där var under tak va?

Peter Rost

#7
Vintern 1982 minns jag som både mycket kall, och snörik. Kylan lamslog dessutom delar av tågtrafiken - bland annat pendeltågstrafiken som ju hade stora problem med X1:orna som inte klarade långvarig kyla.

Jag ber om ursäkt om det blev lite OT. :)

Ulf Berlin

Citat från: virtual1 skrivet 15 januari 2020, 12:46:46 PM
Dåligt med det vita? =) - du vet att det där var under tak va?
M h t att denna hållplats ligger så gott som utanför terminaltaket(du ser ju själv himlen),
så torde det ha varit någon driva som skulle ses... ;)/Ulf

Leyland

Citat från: Ulf Berlin skrivet 15 januari 2020, 18:22:15 PM
M h t att denna hållplats ligger så gott som utanför terminaltaket(du ser ju själv himlen),