Vilka förändringar sker i SL-trafiken i december?

Startat av P.Ek, 19 september 2012, 18:07:49 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Eric

28 år, bussnörd sedan barnsben. Uppvuxen i Nacka-Värmdö, nu boende i Skövde. Arbetar som präst i Svenska kyrkan!
Har kört buss för Nobina och Barks Buss. På min Instagram finns bilder från mina år som busschaufför!

P.Ek


Ted Selander

Citat från: P.Ek skrivet 26 september 2012, 21:37:43 PM
Okej, kör Sydväst linje 152 på helgen också?
Det torde inte bli någon förändring av helgtrafikeringen. Vad får dig att tro det pga. att linjen delas? Jag svarade på frågan om Råsta (dvs. Arriva) var inblandat, och det är de ju inte eftersom linje 152 tillhör avtal Huddinge/Botkyrka/Söderort, på keoliska Stockholm Sydväst.

Nico

Vet inte om de nämnts, men några nya specialare är på G de med. Däremot vet jag faktiskt inte om de kommer att gå igång den 9/12 eller tidigare. Nya arenan i Råsunda invigs ju den 27 oktober.







»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Andreas91

Citat från: Nico skrivet 26 september 2012, 22:43:18 PM
Vet inte om de nämnts, men några nya specialare är på G de med. Däremot vet jag faktiskt inte om de kommer att gå igång den 9/12 eller tidigare. Nya arenan i Råsunda invigs ju den 27 oktober.





Kul! Det låter spännande! :)

P.Ek

Spännande med linje 101 och 102 :)

Citat från: Ted S skrivet 26 september 2012, 21:44:05 PM
Det torde inte bli någon förändring av helgtrafikeringen. Vad får dig att tro det pga. att linjen delas? Jag svarade på frågan om Råsta (dvs. Arriva) var inblandat, och det är de ju inte eftersom linje 152 tillhör avtal Huddinge/Botkyrka/Söderort, på keoliska Stockholm Sydväst.

Nej, min andra fråga hade inget med delning av linjen att göra :) Men då vet jag att inte Arriva Råsta kör linjen på helgen.

DEB

Kommer linje 687 att övergå till Norrort när Arriva tar över i december?
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Ted Selander

Citat från: DEB skrivet 02 oktober 2012, 20:48:21 PM
Kommer linje 687 att övergå till Norrort när Arriva tar över i december?
Linje 687 (Vallentuna - Kista) körs redan av Arriva, alltsedan tillkomsten av linjen.

Karsten

Citat från: DEB skrivet 02 oktober 2012, 20:48:21 PM
Kommer linje 687 att övergå till Norrort när Arriva tar över i december?

Nej, inledningsvis kommer den fortsätta köras från Märsta/Vallentuna.

Delfinen76

Skickat från:

Krister Ekberg
Krukmakargatan 35C
11851 Stockholm

Mobil:
076-854 35 41

E-post
krister.ekberg@telia.com

Ted Selander



buskörare


JB

Citat från: Jacob skrivet 26 september 2012, 00:49:44 AM
Varför börjar nya tidtabellen en söndag? Hade det inte varit enklare att börja en måndag med SL-pendeln?

//Jacob

Det reddes ut ganska ordentligt i Postvagnen för sådär en månad sedan: http://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=644708

tågluffaren

Citat från: buskörare skrivet 06 oktober 2012, 00:03:17 AM
Kommer bli bra trångt vid Mörby stn snart  :D

Nån av linjerna 176-178 kanske avkortas till Danderyds sjh?