Nobina startar egen linje / Djurgårdsbussen

Startat av Janne Rickman, 10 maj 2012, 21:06:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jan

Djurgårdsbussen har nog inte varit den bästa affären. Dock så är markanden för linjetrafik utanför LHM fullt realistiskt. Man bör leta där det saknas eller där det inte fungerar med dagens linjer.
I branschen 37 år

Ersa

Citat från: Jan skrivet 15 september 2012, 11:24:19 AM
Djurgårdsbussen har nog inte varit den bästa affären. Dock så är markanden för linjetrafik utanför LHM fullt realistiskt. Man bör leta där det saknas eller där det inte fungerar med dagens linjer.

Nu har man ju knappast varit ute efter bra "affärer", dvs att tjäna pengar. Utan detta har mestadels varit ett av flera övningsprojekt för framtiden.

Jan

Citat från: Ersa skrivet 15 september 2012, 18:35:58 PM
Nu har man ju knappast varit ute efter bra "affärer", dvs att tjäna pengar. Utan detta har mestadels varit ett av flera övningsprojekt för framtiden.
Har du, Ersa någon idé vad man lärt sig om framtidern i denna affär?
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: Jan skrivet 16 september 2012, 10:46:59 AM
Har du, Ersa någon idé vad man lärt sig om framtidern i denna affär?

Man har lärt sig hur man kastar pengarna i sjön...

//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Bussmicke skrivet 22 september 2012, 00:11:01 AM
Man har lärt sig hur man kastar pengarna i sjön...

Nu tycker jag att ni är överdrivet negativa. Igen.
Flera gånger i denna tråd har det framkommit att bussarna redan är finansierade av Norrtäljeavtalet, samt att förarna redan har sin månadslön från Norrtälje. Att en massa bussar står stilla på Tekniska högskolan mitt på dagen utan att kunna merutnyttjas, samtidigt som förarna sitter hemma eller i garagets fikarum mitt i delade pass kostar ju också pengar, på sitt sätt.

Andreas91

Man verkar inte vilja släppa taget om linjen helt än, men man har dragit ner på trafiken. Fr.o.m. 17 sep går bussarna endast fre-sön, Hötorgets hållplats är indragen och det verkar dessutom vara nya tider.. Men Nobna kämpar vidare - hang in there!  ;)

The Boxer

Citat från: Bussmicke skrivet 22 september 2012, 00:11:01 AM
Man har lärt sig hur man kastar pengarna i sjön...

//Bussmicke
www.bussmicke.se


Frågan är om inte de är mästare i den grenen... bokslutet är ju inte munter läsning (om man är ägare)....

Ersa

Citat från: The Boxer skrivet 23 september 2012, 10:44:47 AM
Frågan är om inte de är mästare i den grenen... bokslutet är ju inte munter läsning (om man är ägare)....

SM i pessimism?