Tilldelningsbeslut Göteborg idag

Startat av Ted Selander, 22 juni 2011, 12:22:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

olasand

Citat från: Erling skrivet 23 juni 2011, 23:11:02 PM
men som jag förstått det är iden stomkonceptet med bussprio o uträtning men vill ha på L60

Det låter ju vettigt. Linje 60 är ju ganska hårt drabbad av oprioriterade korsningar vid t.ex. Ullevi, mellan Rosenlund och Järntorget för att inte tala om Prinsgatan mot stan. Där hinner ju ofta bakomvarande buss ikapp.

Dessutom skulle det förvåna mig mycket om de där 20-talet hybridbussarna som det talas om i pressmeddelandet hamnar någon annanstans än på linje 60/62!

Men vart skulle man kunna räta ut linje 60?

Bussfanatikern

Varför finns inte linje 40 med? ska den försvinna?

danneh

40 kanske ligger i Hisingspaketet? Den kanske utgår från Hj Brantingplatsen.
Hoppas starkt på att L60 är med låggolv, någon som råkar veta om den är det?

M

Citat från: Erling skrivet 23 juni 2011, 23:11:02 PM
vill inte testa backen från fjällskolan o upp mot masthugget på vintern med en dubbel led men som jag förstått det är iden stomkonceptet med bussprio o uträtning men vill ha på L60
Nä den backen är giftig med vanlig buss så den är bara att glömma med dubbelled. Fan där har man sakta slirat upp många gånger.

/M

Erling.L

Citat från: Bussfanatikern skrivet 24 juni 2011, 01:24:20 AM
Varför finns inte linje 40 med? ska den försvinna?

Den tillhör hisingspaketen
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

danneh

16X ingick väl i detta paket? Iom att L17 ingick...
Är däremot lite besviken på att Keolis inte tog hem Centrum också.

Bussföraren

Citat från: Tomas Fransson skrivet 23 juni 2011, 19:58:10 PM
Är dessa ovanstående ett krav i upphandlingen från VT's sida eller är det bara uppgifter från befintlig körning/utsättning.

Uppgifter från upphandlingen

Bussföraren

Citat från: danneh skrivet 24 juni 2011, 13:27:42 PM
16X ingick väl i detta paket? Iom att L17 ingick...
Är däremot lite besviken på att Keolis inte tog hem Centrum också.

Västtrafik kallar 16X för 117

danneh

Ah! Det förklarar, tack!
Någon som vet om L60 blir med låggolv? Eller blir det som resten av alla linjer (utom de med ledbussar) och ha lågentré (tyvärr)?

Erling.L

Citat från: danneh skrivet 24 juni 2011, 17:23:08 PM
Ah! Det förklarar, tack!
Någon som vet om L60 blir med låggolv? Eller blir det som resten av alla linjer (utom de med ledbussar) och ha lågentré (tyvärr)?

inte sett vad avtalet säger o bussupphandlingen e inte avslutad iom överklagnings tiden ej e slut
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Bussföraren

Citat från: danneh skrivet 24 juni 2011, 17:23:08 PM
Ah! Det förklarar, tack!
Någon som vet om L60 blir med låggolv? Eller blir det som resten av alla linjer (utom de med ledbussar) och ha lågentré (tyvärr)?

Valfritt.


kurre

Någon som vet hur många bussar det var i respektive paket?

Zella

Citat från: kurre skrivet 26 juni 2011, 12:41:03 PM
Någon som vet hur många bussar det var i respektive paket?

Göteborg Nordost omfattar 127 medarbetare, 47 bussar och en depå i Angered. Trafikstart är den 17 juni och sista dag för överklagande av tilldelningsbeslutet är den 4 juli.

Källa: KeoNet


Ted Selander

Citat från: kurre skrivet 26 juni 2011, 12:41:03 PM
Någon som vet hur många bussar det var i respektive paket?

Se även länken till Västtrafik, sid 1 i denna tråd...

Bussgubben

Men i vilket paket tillhör te.x Linje 18, 19, 21, 25 osv?? Eller ska de upphandlas nästa år? Vore kul om Veolia eller Keolis vann dessa te.x :) Så kan man köra även dessa utan att byta arbetsgivare! Enda risken med Veolia hade väl varit att det skulle bli mera Solaris....