SL-bussar ska få alkolås

Startat av Fredde, 08 september 2010, 16:59:17 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Martin Maltkvist

Citat från: Robert Brink skrivet 17 september 2010, 10:23:31 AM
Och Martin kör på Busslink Söder, så han är nog inte helt ute och svamlar om hur det fungerar i verkligheten... ;)
Men används inte Flexbussarna om möjligt ibland vid sådana här tillfällen? Jag har ännu inte råkat ut för något avlösningsproblem, var sen själv en gång, men då skulle bussen stå still vid Slussen, så jag kunde avgå i rätt tid ändå! :)

//R
Visst kan flexen hoppa in och det har inträffat i en händelse där jag var imbilandad.
Runt 9 på morgonen stod jag vid Södersjukhuset med en 70xx av nyare snitt och skulle avgå mot Karolinska sjukhuset när bussen plötsligt inte startade.  Redan på vägen dit var det någon avisering om motorstyrenheten men det hade då inte vållat problem på bra länge och bedömdes därför som oväsentligt. Bussen stöttes och blöttes men inte ens en kollega lyckades avhjälpa felet och efter ett tag blev det rastvarning då jag kunde vinka adjö till min avlösning vid Slussen. Ett telefonsamtal från driften kom in enär avlösaren undrade vart jag tagit vägen, stunden innan lät RTL skicka ut flexen på min tur med start Slussen och plötsligt hände något stort. BUssen vaknade till liv efter ihärdiga försök men RTL ville ändå ha in bussen till hallen, bara att lyda och jag tackade då inte nej till en förlängd rast.
Senare framgick det att just individen jag körde fått motorn utbytt(så uppfattade jag det) och en liknelse drogs till transplanterade organ som stöts bort av kroppen.

Även vid avlösningar har flexen fått gå in för mig, var sen med buss till hallen och skulle ha en 96:a men var - så mycket och det rörde sig bara om Spårvägsmuséet-Sickla tor så räddaren i nöden tog hand om den lilla snutten åt mig.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin