Stil på busschaufförer?

Startat av Buss-Hasse, 08 februari 2010, 21:46:37 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kaxen

Citat från: JDS skrivet 19 februari 2010, 21:27:00 PM
Tjänstemannaskyddet då?

Ja, att han inte tänkte på det! Fängelserna är redan överfyllda av skolbarn på utflykt som har blivit dömda för våld mot tjänsteman!  ;D

Är alla skolbarn små och snälla?

Ersa


Jonas

Citat från: Ersa skrivet 19 februari 2010, 21:50:32 PM
Nej, nu höjer vi ribban! ;)



Snyggt!

Om alla såg ut så här kanske det skulle höja statusen på yrket lite...  ;)

JDS

Citat från: Kaxen skrivet 19 februari 2010, 21:31:29 PM
Är alla skolbarn små och snälla?

Men hallå, proportioner tack! Om skolungdomar på en utflykt med abonnerad turistbuss ger sig på föraren så har samhället större problem att fundera över än frågan om huruvida det är våld mot tjänsteman eller misshandel.

För övrigt kan man ju fundera över hur förarens uniformering egentligen påverkar risken för bråk i just den situationen; kanske är det en fördel just då att se ut lite mer som en vanlig schysst snubbe och lite mindre som en av länstrafikens sura förare?  ;)

Tacksam för kommentarer från er som kör (och för säkerhets skull: min grundinställning är att när man går till jobbet tar man på sig arbetskläder!).

Kaxen

Citat från: JDS skrivet 19 februari 2010, 22:31:15 PM
Men hallå, proportioner tack! Om skolungdomar på en utflykt med abonnerad turistbuss ger sig på föraren så har samhället större problem att fundera över än frågan om huruvida det är våld mot tjänsteman eller misshandel.

För övrigt kan man ju fundera över hur förarens uniformering egentligen påverkar risken för bråk i just den situationen; kanske är det en fördel just då att se ut lite mer som en vanlig schysst snubbe och lite mindre som en av länstrafikens sura förare?  ;)

Tacksam för kommentarer från er som kör (och för säkerhets skull: min grundinställning är att när man går till jobbet tar man på sig arbetskläder!).
Skolkörning står det i inlägget, det tolkar jag som "vanlig" körning med elever till och från skolan. Sedan var det frågan om tjänstemannaskyddet och inte hur det ser ut, även om jag personligen tycker att man alltid bär uniform när man kör buss i yrkesmässig trafik.

JDS

Citat från: Kaxen skrivet 19 februari 2010, 22:52:14 PM
Skolkörning står det i inlägget, det tolkar jag som "vanlig" körning med elever till och från skolan. Sedan var det frågan om tjänstemannaskyddet och inte hur det ser ut, även om jag personligen tycker att man alltid bär uniform när man kör buss i yrkesmässig trafik.

Om vi bortser från att jag möjligen missuppfattade sammanhanget  8), så vill jag påpeka att behovet av tjänstemannaskyddet inte är helt oberoende av hur man ser ut!