Busslink vinner stort i Göteborg

Startat av Ulf Rådeström, 25 juni 2009, 14:00:05 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

kurre

I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna

Mattias Andersson

Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:18:00 PM
I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna


???

Som det blir sen eller?

Johan B

Det vore uppskattat om någon insatt (Lars Ö?) kunde publicera vilka krav som ställts (och vad Busslink erbjöd om avvikande) så att vi vetgiriga kan få vår nyfikenhet stillad.

kurre


Erling.L

Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:18:00 PM
I Partille är det bara boggie och 2 minibusssar till servicelinjerna

Tvivlar starkt att boggie räcker på L 24 o på 513
Varit på GS 9603-0111 0312-1306 Keolis från 130616 o inte att sammanblandas med min namne på Swebus

Mattias Andersson

Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 20:52:45 PM
Vad menar du Mattias?


Jag förstod inte det du skrev..

Skall dem bara ha boggiebussar o 2 minibussar
from nästa år,eller om dem har det nu?

Tänkte i så fall att det var fel,emed där rullar en 11-12 ledbussar just nu.

kurre

I anbudet så var det 1 + (reservbuss) minibussar (Linje 504 och 506) Sedan så var resten Boggie bussar. Så när Busslink drar igång försvinner ledbussarna.
Och Linje 24 ingick inte i upphandlingen



kurre

Frölunda är inte klart, det blev förskjutet med en månad ungefär

Mattias Andersson

Citat från: kurre skrivet 25 juni 2009, 21:21:38 PM
I anbudet så var det 1 + (reservbuss) minibussar (Linje 504 och 506) Sedan så var resten Boggie bussar. Så när Busslink drar igång försvinner ledbussarna.
Och Linje 24 ingick inte i upphandlingen

Ok ok.Jag visste inte vad som ingick i anbudet,men det visade sig nu :)

Tack för infot!

Mattias Andersson



För övrigt hörde jag att västtrafik plötsligt ville ha gasdrift i majorna,därav förseningen
på förhandlingen.

Jonas Gustafsson

Gäller Partille samtliga 5xx-linjer i Partille? (I tidigare upphandlingar har man inte tagit alla linjer på en gång.)

//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Knallhatt

Citat från: Mattias Andersson skrivet 25 juni 2009, 21:45:46 PM

För övrigt hörde jag att västtrafik plötsligt ville ha gasdrift i majorna,därav förseningen
på förhandlingen.

Nej.
Förskjutningen beror på att Västrafik ville underlätta för anbudgivarna genom att ta fram och erbjuda en depå som skulle ägas av Västtrafik.
Detta arbete drog ut på tiden och därav förseningen.

För övrigt blev det inget med depålösningen utan det är upp till operatörerna att hitta depå

Knallhatt

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 25 juni 2009, 23:17:32 PM
Gäller Partille samtliga 5xx-linjer i Partille? (I tidigare upphandlingar har man inte tagit alla linjer på en gång.)

//Jonas G

Svar ja.
Alla 500-linjer i Partille ingick. Med undantag av linje 59 & 74 som ingår i stadstrafiken och Blå Express som var en egen upphandling, och för övrigt bara skall gå mellan Kungsbacka och Göteborg (N.E Terminalen)