Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

För dåligt betalt, ändå var det väl som lade budet sist...
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 28 juli 2007, 19:05:19 PM
För dåligt betalt, ändå var det väl som lade budet sist...

Men det är så i alla fall, det sker ibland att detta händer. Tror dock att Veolia blir lite mer försiktiga framöver. Detta har inte varit allt - fordonsutrustningen har varit på tapeten samt flygbussen till Umeflygplats likaså.
I branschen 37 år

Jo

Citat från: Jan skrivet 28 juli 2007, 14:14:40 PM
Veolia har sags upp avtalet, det var för dåligt betalt. Jag tycker att när man säger upp avtalet så här tidigt så borde det diska Veolia i den kommande upphandlingen

Nu var det ju ett kommunalt bolag som försvann och som förmodligen aldrig mer kommer igen. Om man vill så kan man ju naturligtvis spekulera i hurvida detta var en uträknad strategi eller inte.

Ersa

Citat från: Jo skrivet 30 juli 2007, 18:41:47 PM
Nu var det ju ett kommunalt bolag som försvann och som förmodligen aldrig mer kommer igen. Om man vill så kan man ju naturligtvis spekulera i hurvida detta var en uträknad strategi eller inte.

Polarbuss la inget överbud, utan räknade med den faktiska kostnad det skulle bli om man köpte in nya bussar till alla linjer och 100% AC på dem. Dvs ersätta alla gamla AC-lösa vagnar med nya. Veolia (och Swebus) lade lägre bud, men de räknade kallt med att de kunde få flytta in AC-lösa begagnade bussar till stan... vilket också hände. Sedan ansåg Veolia att man inte fick rimlig ersättning för förstärkningsturer. Till sist sprack allt.

Jacob med C

Någon har hört vilka som kommer att köra förr Västbottenslänstrafik på trafiken som upphandlads???

Linje 208/209 Skellefteå–Skelleftehamn 2+3år (Skelleftebuss fortsätter)
Linje 313 Gunnarn–Pausele mm.
Linje 314 Storuman–Blattnicksele
Linje 319 Bredviken–Rödnäs–Hemavan–Tärnaby
Linje 320 Gröndal–Tärnaby.
Linje 321 Boksjön–Tärnaby
Linje 324 Björkås–Storuman
Linje 325 Pauträsk–Skarvsjöby–Storuman
Linje 326 Slussfors–Umnäs–Nordanås–Slussfors.
Linje 327 Ullisjaur–Kaskelukt–Storuman
Linje 328 Skalmodal–Kittelfjäll–Dikanäs
Linje 329 Virisen–Lövlund–Tärnamo–Tärnaby.
Linje 331 Gardsjönäs–Ankarsund–Strömsund.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Magnus


Jacob med C

Hur många bussar behövs för rrsättningstrafik Tb 1  mars-aug 2008?
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Nicklas Vasa

Det var någon som hade en inteligent fråga, som jag upprepar: -Varför kör Östgötatrafiken med så korta avtals perioder ?

Nicklas Vasa


Magnus

Jag tror Dals Ed är 5 bussar och Strömstad är 15 eller nåt liknande. Men är det verkligen 2008 Orusttrafiken tar över? Är det inte nu i sommar?

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nicklas Vasa

Var det inte där som bolagen bara bytte trafikområden ? Uddevalla/Strömstad. Och sen ha mage att kalla det upphandling ?

Johan B

Citat från: Nicklas Vasa skrivet 09 augusti 2007, 17:42:16 PM
Var det inte där som bolagen bara bytte trafikområden ? Uddevalla/Strömstad. Och sen ha mage att kalla det upphandling ?

Nej inte riktigt. Strömstadstrafiken har man både behållit och norpat från BiV om jag inte misstar mig och blandar ihop med förra upphandlingen. I Uddevalla har BiV både försvarat egen trafik men även tagit lite från Orust. Man kan säga att det är bättre kommunfördelat mellan företagen nu.

P.S Uddevallakontraktet drar igång fr o m 20 augusti. 

Fredde

Någon som har koll på hela X-län (Gävleborg) ?

Har för mig Länstrafiken går ut ett år före Stadstrafiken i Gävle iaf..

Vad kan det tänkas bli för krav på vagnparken i framtiden? AC samt bälten ser jag iaf som en självklarhet..


//Fredde

Fredde

Har du koll på när avtalen löper ut samt ev när dom kommer ut på anbud ?

//Fredde