Kommentarer till aktuella upphandlingar 2007-08

Startat av Jan, 27 maj 2007, 10:36:44 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Har säkert frågat det här på gamla forumet men minnet sviker, när är det ny upphandling i Lindesberg/Kopparberg?

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 21 juni 2007, 16:55:52 PM
Uppdaterat med resultat i jämtland

//Lars

För att friska upp minnet; vem kör där nu?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Christian Ljunggren

Trafiken omfattar 10 bussar och startar i juni 2008.
Avtalet är på 5 år och är ett bruttoavtal som omfattar trafikering för 9,2 miljoner kronor per år.
Näst bästa anbud var 0,74 miljoner kr dyrare.

Mvh

Christian

Jan

Access kom idag där fanns lite nytt på anbudsfronten. Bl a 90 skolbussar i Norra Kalmar Län
I branschen 37 år

Jan

Linje 319 och 320 i Västerbotten. Detta har Swebus tilldelats, i detta paket så är det 1 minibuss samt 1 godsbuss som ska trafikera avtalen.
I branschen 37 år

Ersa

Citat från: Lars Ödlund skrivet 22 juni 2007, 20:31:37 PM
Det blir intressant att se hur många av CB:s delägare som kastar in handuken nu och avvecklar verksamheten, ett par av de drabbade småbolagen i Ragundakontraktet lär väl bli kvar som underentreprenörer åt KR.

Lite sorgligt egentligen. Många av företagen är ju gamla familjeföretag med många år i branschen.
Men utvecklingen går ju vidare...
Vilka CB-företag kör i Åre? Danielssons, Wänseth, Svenssons Saxvallen, Äshenbussen...  några fler?

Jan

Är det några timmar på dessa 2 omlopp? Det känns som väldigt få.
I branschen 37 år

Bussmicke

Citat från: Lars Ödlund skrivet 03 juli 2007, 21:44:21 PM
Uppdaterat med Norrbotten (Kalix)

//Lars

Om ny operatör tar över blir det resa av..
Samma sak med Gotland, såg att det var med i listan..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jacob med C

Har någon hört vem som vann trafiken i Västerbotten som upphandlas nu? Swebus vann väl 2 linje.
Besök min hemsida för bilder från Norrland http://www.bussbilder.com . Över 2100 bilder.

Instagram konto:
https://instagram.com/bussbilder.se?utm_medium=copy_link


Dammtussar kan vara ett bevis på att någon gjort något roligare!

Anders i Vendelsö

#39
Vad jag förstår efter att ha läst lite dokument från SL så löper trafikavtalen för Botkyrka/Huddinge samt Handen/Jordbro ut i augusti 2009. De borde ju innebära att det sker en upphandling för dessa trafikområden under 2008/2009.

Mvh.
Anders

Magnus

Citat från: Lars Ödlund skrivet 13 juli 2007, 14:32:00 PM
Nya trafikuppdrag för Orusttrafiken värda 5,8 Mkr

//Lars

Det där är uppdrag för småbussar bara va?

Jan

I branschen 37 år

Walter

Och nu kan Umeå stad läggas till i listan även om underlaget giisningsvis inte är klart ännu!
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 27 juli 2007, 20:20:49 PM
Jasså, ska det redan upphandlas?
Varför?

Veolia har sags upp avtalet, det var för dåligt betalt. Jag tycker att när man säger upp avtalet så här tidigt så borde det diska Veolia i den kommande upphandlingen
I branschen 37 år