Westins femte nya Cityliner!

Startat av Niclas Rosenius, 29 april 2008, 10:46:01 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius



   Nu har Westin Buss fått sin femte nya Neoplan N1217HDC Cityliner med regnr AST106, f.reg 080428.

   //Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ulf Rådeström

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 29 april 2008, 10:46:01 AM

   Nu har Westin Buss fått sin femte nya Neoplan N1217HDC Cityliner med regnr AST106, f.reg 080428.

   //Niclas

Nä, nu blev det något fel här.
Bussen har första registrering 071220 (i Svenska Neoplans statistikiver 2007 för att höjja antalet sålda bussar - som trots allt inte var sålda alls!), men Westin buss köpte bussen 080428.

Svenska Neoplan gjorde något ganska fult tycker jag. Man tog hem en helt hög med bussar av olika modeller på spekulation, hade uppenbarliga svårigheter att sälja dom, men reggade in alla på sig själv i trafik 071220, och ställde av dessa i mellandagarna, för att på detta vis få upp statistiken över sålda bussar. *fy skäms*. Falsk marknadsföring kanske man kan likna det vid?

Hoppas bussarna är bättre än tillvägagångssättet man använder  :)

Niclas Rosenius

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 29 april 2008, 17:28:52 PM
Nä, nu blev det något fel här.
Bussen har första registrering 071220 (i Svenska Neoplans statistikiver 2007 för att höjja antalet sålda bussar - som trots allt inte var sålda alls!), men Westin buss köpte bussen 080428.

Svenska Neoplan gjorde något ganska fult tycker jag. Man tog hem en helt hög med bussar av olika modeller på spekulation, hade uppenbarliga svårigheter att sälja dom, men reggade in alla på sig själv i trafik 071220, och ställde av dessa i mellandagarna, för att på detta vis få upp statistiken över sålda bussar. *fy skäms*. Falsk marknadsföring kanske man kan likna det vid?

Hoppas bussarna är bättre än tillvägagångssättet man använder  :)

   Alldeles rätt, jag menade att dom köpte den 080428.

   //Niclas

Trier

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 29 april 2008, 17:28:52 PM
Svenska Neoplan gjorde något ganska fult tycker jag. Man tog hem en helt hög med bussar av olika modeller på spekulation, hade uppenbarliga svårigheter att sälja dom, men reggade in alla på sig själv i trafik 071220,

Men det innebär väl också att de bara får köras i miljözon i sju år för det är väl fortfarande så att det första registreringsåret räknas som ett helt år även om det bara som i detta fall är frågan om ett par dagar?

//Mr T

Ulf Rådeström

Citat från: Trier skrivet 29 april 2008, 22:42:16 PM
Men det innebär väl också att de bara får köras i miljözon i sju år för det är väl fortfarande så att det första registreringsåret räknas som ett helt år även om det bara som i detta fall är frågan om ett par dagar?

//Mr T

Japp. Jag har aldrig hört några datum som gäller, utan bara år.
Så vad säger man? Neoplan skjuter sig själv i foten?