Några ex-danskar och -norskar i Nynäshamns kommun.

Startat av Kristian, 19 oktober 2022, 22:13:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kristian

Idag var vädret för fint för att sitta hemma, tog en biltur i trakten. Samtliga bussar tillhör Nobinas flotta.

3163 närmar sig den sydligaste destinationen hos Stockholms länstrafik, Ankarudden. Här passerar den Torö kyrka.

6043 vid Norr Enby. Denna har envisats att dyka upp varje gång som kameran inte har varit med, nu när den äntligen kom inom skotthåll så sniffade en Subaru bussen i röven, så det blev att plocka bort den. De som rynkar åt näsan åt "manipulerade bilder" får ursäkta.

3173 vid Sundby.

Till sist 6041 som kom farande i den lågt stående solen, kunde inte låta bli att göra en "helt om, marsch" med bilen och knäppa en bild i Torp.

Bussmicke

6043 är också för mig ett problem att få på bild.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

DEB

Riktigt härliga och stämningsfulla höstbilder du fått till, du gjorde helt rätt som tog initiativ till utflykten och delade med dig av dessa! :D
Vill du se fler bussbilder? Gör då ett besök på min hemsida med i huvudsak SL-bussar som motiv:

http://debfoto.com/

Kristian

DEB: Tack för vänliga ord. :)

Micke: Ja, den är en lurig krake. Ser den annars ofta när jag och tjejen är ute och far, samma gäller 6042. Igår häckade jag i nära två timmar vid Nynäshamns station i hopp om att de skulle visa sig. Några timmar senare (när jag gett upp) behagade den komma farande och hamnade på minneskortet, tillsammans med tidigare nämnda bil... Har inget emot bilar i bild om de ligger på hyfsat avstånd från fotoobjektet, men denna hamnade lite väl nära bussen som synes:

Bussmicke

Bilar har en irriterande förmåga att sniffa bussar i baken.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

När man inte letar efter någonting så dyker de upp när man inte är beredd.

//Bussmicke
www.bussmicke.se

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Ja, du ser... knappt lönt att anstränga sig för att hitta dem. Men snyggt blev det, även om du inte var beredd.

Bussmicke

Nä det var bara snabbt upp med kamera på ren chansning.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Haha, jag har haft större problem att plåta 6042 än 6043, den tog jag hyfsat snabbt...


Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Kristian

Så ja, idag dök 6042 upp och gjorde Ösmos två andra norrbaggar sällskap på minneskortet. Dunkelt tråkväder visserligen, men man kan inte få allt.