Inget svar om framtida bussar på 55 men förra veckan rullade 70715 och 70760 på linjen.
Linje 246 ersätts av en linje Herrljunga - Ljung - Ulricehamn i december fick jag höra när jag ringde Larssons i veckan.
Det är några månader kvar innan Nobina tar över. Troligen körs med bussar 4118-4126 men just nu är det svårt att få detta bekräftat.
Vad gäller Herrljunga så har jag tidigare skrivit att det blir en linje som i anbudsförfrågan kallas 261. Men det kan säkert hända att det blir ändring senare. Nettbuss har trafiken i Ulricehamn tills 13 december. Larsson kör i Herrljunga linjetrafik och skoltrafik åt Nettbuss.
I Falköping kör Buss iVäst AB,Vartofta Buss AB och Nettbuss med trolig underentreprenör och Biv kör med Larsson som underentreprenör.
I Grästorp kör Buss i Väst AB med en enskild smååkare och med Larsson som underentreprenör. Viss taxi med Sparlund.
I Vara kör Larsson med eget avtal.
Exakt hur avtalen ser ut i Lidköping,Skara och Götene vet jag inte. Synnergren,Larsson lär köra i flera kommuner. I Lidköping Söne Trafik, Sparlund,Nyberg,Larsson och någon ytterligare. Möjligt att huvudavtal i några kommuner finns hos Nettbuss / Vy.