Vilken är den minst "diggabla" bussmodellen?

Startat av OSkar000, 06 juni 2007, 15:04:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Citat från: Verspieder skrivet 06 juni 2007, 19:34:39 PM
Jag tror han menar B9S.
En B12MA är ju helt underbar att köra jämfört med märkliga B9S.

Jag hoppas att han menar B9S (även om jag gillar dom med).  8)

blubb

Volvo 8500 oavsett chassi..
Nya OmniLine kommer som god 2a..

Niclas Wennerlid

Scania Omni i alla former är urtråkiga...

Mvh Niclas

Johan B

MANs stadsbussar har man hunnit tröttna på, även om deras Lion's City i mina ögon råkar vara den nuvarande snyggaste stadsbussen. Dessutom känns de välbyggda, de vi har i Gbg som är ett år gamla skramlar mindre än de veckogamla B9S 7500. Men som sagt, det finns lite för många för att det ska bli intressant.

Karsten

Citat från: M224 skrivet 06 juni 2007, 19:36:02 PM
Jag hoppas att han menar B9S (även om jag gillar dom med).  8)

Visst är B12MA bra att köra, och även B9S. Men de står sig faktiskt inte riktigt mot de fyrkantiga B10M, eller de som stadsbussar klockrena B10BLE. Det är ett enoemt oväsen från de båda och det är alldeles för mycket "form-före-funktion"-tänkande bakom dem. Att det inte går att stanna mjukt i nedförslut eftersom de slänger ur drivningen precis innan stopp förstör också.

Fjollorna B12BLE ska vi inte ens tala om, hur man misslyckats så med en bussmodell efter att ha konstruerat skitbra bussar i liknande utförande tidigare (typ Swe 47-boggier) är för mig en gåta. Och för ryggen en plåga..

Karsten

Citat från: Lars Ödlund skrivet 07 juni 2007, 00:04:00 AM
När och hur lådan lägger i neutral är en justeringssak, alternativt en felaktig hastighetsreferens.

//Lars

Men varför är det då inte rätt justerat från början? Vi båda vet att det inte finns något intresse från trafikutövaren att justera detta, det finns inte inskrivet i avtalet men huvudmannen att bussarna ska köras mjukt..

Kvarne

Säger bara en sak....(trumvirvel)

N-e-o-p-l-a-n
Usch för dessa bussar. Maken till odiggabel buss får man leta efter. Skönt att de är borta från SL-land nu.
Hack-i-häl kommer Scania Omnicity. Plastbussarnas plastbuss. Dålig kvalité, mycket odiggabelt motorljud och väldigt fula....nej vet ni vad.... ;) :)
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Simon Bertilsson

#22
Alla Säffle. Speciellt de som kom runt år 2000 och är fyrkantigare än en fyrkant! Så extremt fula, osexiga, ointressanta och allmänt otrevliga bussar!
Sen har vi ju de miffona till Volvo, som man satt in i Malmö nu. Såväl lederna som de vanliga. Vaaarför tog inte Veolia sitt förnuft tillfånga, som Arriva och skaffade Man istället?  >:(

Ska jag rösta på mina favoritbussar, får jag väl av dem jag åkt säga de Volvo som går på Skåneexpressen 1 och 2. De är riktigt fina! Tror de heter Volvo 9700 eller något sådant.

Annars är ju de nya Neoplan Starlinerbussarna riktigt riktigt fina! Tyvärr har jag aldrig åkt med dem.