Nya elbussar till Malmö

Startat av Walter, 31 januari 2020, 15:31:29 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Walter

Enligt en låst artikel i Skånska Dagbladet ska Nobina köpa 80 nya elbussar till Malmö. 43 led. Blir tydligen Volvo av det man kunde får fram utan att logga in. Borde vara utöver de nya 24m som ska rulla på linje 8.

Bör antagligen ersätta de Volvo B9LA man köpte till avtalsstarten i 73-serien samt en del inflyttat bland annat från Kalmar och annat smått o gått.

Det andra avtalet fick ju nya MB bussar nyligen (36-,37 serien)

Hittade en artikel i SDS också. Får se hur länge den är öppen för alla
https://www.sydsvenskan.se/2020-01-31/nytt-bussavtal-gor-malmos-ledbussar-eldrivna
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

AO

Här går dett läsa Bussmagasinets artikel:

https://www.bussmagasinet.se/2020/01/storsatsning-pa-elbussar-i-malmo/

60 ledbussar från Volvo, samt 20 12m-vagnar från MAN. Malmö blir därmed den första svenska staden som får eldrivna bussar från MAN.

Bussmicke

Helt underbart det blev Mest Volvo... <3
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Grattis Malmö  att Nobina  valde Volvo  istället för BYD..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Citat från: yngrot skrivet 02 februari 2020, 15:11:19 PM
Grattis Malmö  att Nobina  valde Volvo  istället för BYD..

Verkligen. Värt att fira Bara Det..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Gano


CW66

Jag skulle hellre vilja säga grattis till Malmö-borna som får åka i nya fina MAN-elbussar!!

DL

Citat från: Ulf Rådeström skrivet 02 februari 2020, 21:54:41 PM
Jag skulle hellre vilja säga grattis till Malmö-borna som får åka i nya fina MAN-elbussar!!

Ja det blir verkligen kul att se, jag tycker verkligen att MAN har lyckats med den nya designen.

elliot

Väldigt spännande med man elbussar ser fram emot när dom sätts itrafik