Gamla Uppsala Buss garage

Startat av Bussmicke, 20 januari 2021, 17:30:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Citaro C2

Förstår Ersa.  :) Vi får väl se hur det blir, marken måste väl saneras så det blir kanske svårt att behålla byggnader då.

jocke

Citat från: kimpan skrivet 26 januari 2021, 12:42:05 PM
Helgen 5-6 Februari

Alla bussar körs dit Fredag kväll på sina in-tjänster? Eller flyttas dom nattetid av verkstadspersonal?
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Jacob

Citat från: jocke skrivet 28 januari 2021, 09:10:47 AM
Alla bussar körs dit Fredag kväll på sina in-tjänster? Eller flyttas dom nattetid av verkstadspersonal?

Alla tjänster som slutar i garaget kommer att köra till nya depån. De som däremot lämnar bussen i garaget efter eftermiddagsrusningen och sedan ska ha rast innan de kör sitt andra pass kommer att lämna bussen på Kungsgatan. Dessa bussar kommer att flyttas av extrainsatt personal under kvällen.
Särskrivning är en dödssynd!

Ersa

Citat från: Citaro C2 skrivet 26 januari 2021, 14:22:42 PM
Förstår Ersa.  :) Vi får väl se hur det blir, marken måste väl saneras så det blir kanske svårt att behålla byggnader då.

Det kommer bli intressant att få se hur kvarteret utvecklas. Det finns gott om byggnader ute i landet som varit bilverkstäder och tvätthallar i många år, som sedermera byggts om till till restauranger; så det borde knappast bli något större problem att renovera verkstadbyggnaden till nåt användbart. Den är ju rätt modern och snygg med alla sina glasväggar.

Bussmicke

Nyaste och äldsta ledbusstyperna framför A-huset på näst sista dagen man hade tillträde dit.



Tack Jacob Almgren för fotomöjligheten. Uppskattas Mycket.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Är det verkligen ingen som vet varför depåbygget och flytten av just gröna bussarna drog ut på tiden i så många år? Platsen bestämdes ju samtidigt som platsen för de gula bussarna spikades.
Det måste vara sisådär tolv år sen nu, sen vi var dit några stycken förare och tittade på området där depåerna idag ligger.

Walter

Behovet av marken den gamla depån ligger på kanske inte behövs för annat förrän nu?
GUB har själva inte haft behov av flytt/legat på?

Spekulationer såklart.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

kimpan

Här nedan än länk till en 3D vy över hus det kommer att se ut om X-antal år när det är färdigbyggt....

https://uppsalakommun.maps.arcgis.com/home/webscene/viewer.html?webscene=c1c021dccb7f4e3d9b523cffa65f59f5

jocke

"Huvudkontoret" verkar ska få vara kvar.
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Bussmicke

Uppsalabuss verkar leva vidare..  Bild 3.









//Bussmicke
www.bussmicke.se
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.