Huvudmeny

Nu även i Gult

Startat av CD, 08 april 2010, 19:25:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bysenbus

Citat från: Jan skrivet 09 april 2010, 15:53:37 PM
De Solaris som är i Landskrona är trånga, fast det är 2003 års modell och det kan ha hänt mycket på dessa år.

Kan det vara samma spec.?

http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=4053

Jan

Citat från: bysenbus skrivet 09 april 2010, 16:29:37 PM
Kan det vara samma spec.?

http://galeria.solaris-club.com/details.php?image_id=4053

det ser trångt ut igången samt att rullstolar ska troligtvis placeras vid framdörren? Det framgår inte av specen om förarplatsen är den samma som Landskronas.
I branschen 37 år

bysenbus

Citat från: Jan skrivet 09 april 2010, 17:22:27 PM
det ser trångt ut igången samt att rullstolar ska troligtvis placeras vid framdörren? Det framgår inte av specen om förarplatsen är den samma som Landskronas.

rullstolar måste in genom bakdörren och ställas mot dom främre vikbara stolarna för säkerheten vid kraftig inbromsning bakom framdörren är det nog plats för skrymmande bagage



Jan

Citat från: bysenbus skrivet 09 april 2010, 17:49:00 PM
rullstolar måste in genom bakdörren och ställas mot dom främre vikbara stolarna för säkerheten vid kraftig inbromsning




Jaså, Veolias nya Vestar har liften vid framdörren. Se på Vesthemsida för bilder.
I branschen 37 år

Ersa

Jag är över 1,85 och sitter då väldigt bekvämt i Umeås Urbinos.

IntresseTrafik

Är det dörrställning 2-1-0 eller 2-2-0 på dessa?
Det skulle väl komma totalt 75 stycken till Veolia transport i Skåne. Någon som vet vilka depåer som de kommer att placeras på?

Jan

Citat från: IntresseTrafik skrivet 12 april 2010, 14:21:24 PM
Är det dörrställning 2-1-0 eller 2-2-0 på dessa?
Det skulle väl komma totalt 75 stycken till Veolia transport i Skåne. Någon som vet vilka depåer som de kommer att placeras på?


Veolia har idag vikariebussar i Lund, Trelleborg, Malmö samt Löddeköpinge. Troligtvis kommer bussarna att hamna där.
I branschen 37 år

Cyklisten

Jag gissar att även Eslövgaraget får byta ut sina vagnar i och med början på den nya avtalsperioden.

Tonniiie

De är härliga ;D

Har suttit i demo modellen i Lund och jag måste säga att de är riktigt tjusiga!
Kanske lite lågt som redan hade nämts innan när det gäller inredningen.
Bussarna är också ganska låga och det har gått rykte om att de ska höja lite! men som sagt det är ett rykte.

MVH Tonnie

MrRep

Lite bilder från Solaris bussen... Tyvärr inte så bra kvalite :(







Edit: Välj högerklicka öppna i nytt fönster\flik ;) Är inte så kompis med bilduppladdningen ikväll...

Cyklisten

När tog du bilderna? Undrar bara om jag inte sett dig  ;)


MrRep

Citat från: Cyklisten skrivet 16 april 2010, 14:55:33 PM
När tog du bilderna? Undrar bara om jag inte sett dig  ;)

13/4 tog jag dom...

Cyklisten

Nej, då var det en dag för tidigt

Cyklisten

Nu blev det lite verkstadsutbildning på dessa vagnar. En av de mest intressanta saker är dörrar, tror att det är första gången jag ser denna modell i Sverige: http://www.venturasystems.nl/media/gen_98_datasheet%20PSD.pdf. Sägs vara ett bra och driftsäker system.
Annars en väldigt trevlig buss med många roliga detaljer! Väntar på stt få se den i linjetrafik.