En Fransk Volvo i Örebro

Startat av Christer K, 28 juni 2007, 21:03:55 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christer K

I dag fanns denna Volvo B? i Örebro vid Scandic Hotell Västhaga. Tillhör en Michel och har reg.nr  4839YK71.
samt bild två på samma buss.

Och ett tack till PHbuss som man kan ladda upp bilder enkelt hos.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

Niklas Bygdestam

#1
Bilderna är lite för stora. Jag ser inte fronten på bussen tyvärr. Har du möjlighet att göra de lite mindre så man ser hela bilden?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Christer K

Jaha undrar hur man gör då? Är helt klart ur dålig på att göra sådant med foton. Jag brikar lägga in bilderna på MSN för att det är lätt använt. Kan lägga in samma bilder där så blir de mindre i storlek.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

OSkar000

Syns inte rullningslisten längst ner? Den gör i alla fall det för mig (Fx 2.0.0.4) när bilderna blir för stora för webläsarens bredd vilket dessa dock inte är.

Bussen ser ut att vara en Volvo 9700 av nya modellen.

Niklas Bygdestam

Citat från: OSkar000 skrivet 28 juni 2007, 21:19:56 PM
Syns inte rullningslisten längst ner? Den gör i alla fall det för mig (Fx 2.0.0.4) när bilderna blir för stora för webläsarens bredd vilket dessa dock inte är.

Bussen ser ut att vara en Volvo 9700 av nya modellen.


I Firefox får man en rullningslist längst ner. Det får man däremot inte i Explorer. Jag har provat att öppna det här inlägget nu i både Explorer och Firefox och sett skillnaden
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Christer K

Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

OSkar000

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 28 juni 2007, 21:22:30 PM

I Firefox får man en rullningslist längst ner. Det får man däremot inte i Explorer. Jag har provat att öppna det här inlägget nu i både Explorer och Firefox och sett skillnaden

Det verkar som att tabellerna inte expanderas till höger i i explorer när bilderna är större än sidbredden, har dock bara möjlighet att testa i IE6. Ytterligare en anledning att byta till en vettig webläsare istället, dvs Firefox eller Opera eller om man nödvändigtvis vill köra Internet Exporer; IE7.

Niclas Rosenius

Citat från: OSkar000 skrivet 28 juni 2007, 21:19:56 PM
Syns inte rullningslisten längst ner? Den gör i alla fall det för mig (Fx 2.0.0.4) när bilderna blir för stora för webläsarens bredd vilket dessa dock inte är.

Bussen ser ut att vara en Volvo 9700 av nya modellen.

  Hej!

   Detta är en Volvo 9900 av den nya modellen. Polskbyggd. Företaget Michel har haft i flera år både Drögmöller (E330)och senare Drögmöller byggda Volvon 9900 i sin buss flotta. Fick bild på en sån förra året och även två fd Michel bussar exporterade till Ryssland. Bilder får jag lägga ut senare på dessa.

   MVH Niclas

Bergenga

Så de finnes uten boggi også ja. Trodde de bare fantes med boggi. 9700 (både ny og gammel) synes jeg ser definitivt best ut uten boggi, men 9900 derimot ser best ut med boggi.
Mvh.
Øyvind Berg