Linje 41 i Stadshagen i Stockholm 1999

Startat av Bussmicke, 19 februari 2024, 00:19:57 AM

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

christian berg

Tack, intressanta bilder. När var det 1:an infördes och 41:an blev degraderad till lokallinje till just Stadshagen? Det var väl kring millenieskiftet.

6883 leverades till Söderhallen och hamnade mot slutet på Lidingö.

Nico

Nu är minnet som en gammal skröpkorg, men försvann inte linje 41 när linje 1 infördes? Sträckan upp till Stadshagsplan fick ju sedan besök av ett antal olika linjer under åren efter det. Har för mig att bl.a. linje 49 gick upp dit vid något tillfälle och senare även 57... eller oxå ska jag inte säga något alls utan gå och sova istället.  :P

Sedan var ju detta som tur var en ganska lågfrekventerad hållplats. Läget i sig angjorde man ju i stort sett aldrig rakt även om jag kommer ihåg att man kunde få böka ibland om det händelsevis kom någon som krävde det.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

IvveRivve004

Japp, 41:an blev avkortad Stadshagsplan – Fridhemsplan när linje 1 infördes den 10 oktober 1999. Den lades till slut ner den 23 juni 2000 och ersattes av 57:an som innan 1:an infördes gick till Karlberg. 57:an i sin tur lades ner den 5 mars 2001 och ersattes av linje 49.

Tycker själv att de hade kunnat låta 53:an vända vid Stadshagsplan när de la om busslinjenätet midsommarafton 2015.

Bussmicke

41 Stadshagsplan – Fridhemsplan har jag då inget minne av alls, tidtabell någon?

Idag är det linje 56 dit.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Robert Brink

Den där hållplatsen var inte lätt att angöra rätt och få mittendörren till trottoaren. Nästan omöjligt skulle jag säga utan att backa och trixa lite.

//R