Olycka linje 300 emellan Ö-vattnet och Hällingsjö

Startat av S Svensson, 04 augusti 2022, 20:21:39 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

S Svensson


Olof Lagerkvist

Olof Lagerkvist
Avgång.nu - Trafikinformation

https://youtube.com/Olof_Lagerkvist
https://instagram.com/Olof_Lagerkvist
... -- -.... -..- -- -.-

Bernt Talbrant

Dessvärre omkom både buss- och bilföraren i olyckan enligt GP. Verkar stämma att det var 4146 som var den drabbade bussen.

Lars-Håkan_E

Maximal otur när busschauffören förolyckas.

Lite av nackdelen med dagens konstruktioner.

buskörare

Ja, bussarna skyddar ju inte oss förare direkt.
Jättetråkigt.

yngrot

En väldigt tragisk olycka. Föraren en väldigt omtyckt kollega som skulle gått i pension om en månad.  Tyvärr var det en bergvägg där bussen hamnade.
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Busse

Snälla använd bältet! Denna tragiska händelse kunde fått ett annat utfall om bussföraren hade använt bältet och sluppit hamna under bussen. RIP

buskörare

Är det fastställt att föraren åkte ur? Måste vara höjden av otur.
Men för mig är det självklart att använda bälte, på den punkten håller jag med.

Busse

Jo det var nog så illa att han åkte ur sidofönstret och hamnade under bussen tyvärr. Har hört det från många olika oberoende källor

buskörare

Med tanke på hur små sidofönstren är åtminstone på våra bussar, så måste det ha varit en liten förare. Jag med mina 159 cm och 56 kg skulle knappt komma ut.
Men jag har inte kört "modernare" Scania, kanske är annat där.

yngrot

Sidofönster på dessa Scania är rätt små. Möjligen om hela rutan faller ut då kan du ramla ut.. Föraren i fråga var inte liten
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

buskörare

Bussen står ju dessutom upp. Snacka om otur! 😔