Ja, nu är det inte så länge till man kan fota Keolis till åren komna bussar på den ljusa och grönskande delen av året i detta område. Hösten och vintern väntar runt hörnet, och i april 2023 är det tänkt att Nobina ska ta över hela trafikområdet. Jag misstänker att inga av Keolis fordon är unga nog att övertas, och det blir om inte helt och hållet så i alla fall en största delen nya elbussar som då sätts i trafik. Så därför bestämde jag mig för att göra en förmiddagsutflykt i Nacka/Värmdöområdet, och då mer specifikt trakterna kring Gustavsberg och Värmdölandet.
Tryck på bilderna för bättre upplösning.

Keolis 5607 i början på sin långa vandring genom diverse tätorter för att slutligen nå Slussen på linje 422.

Keolis 7061 var en av flertalet röda bussar jag såg på blå-linje 474 idag. Även 7063, 7096 och ytterligare någon jag inte la på minnet sågs till under förmiddagen.

En pigg 17-åring får tjänstgöra även en söndagsförmiddag. Keolis 6433 som är mitt ute på linje 424, efter ankomst tillbaka till Gustavsberg var det 428 mot Björkvik som gällde.

Jag hade ont om bryggbilder sedan tidigare, så för att få till en sådan medföljde jag Keolis 5523 ut till Aspviks brygga. Det var spetsvändning som gällde, så här fanns inget större utrymme för att regissera och variera vinklarna.

Keolis 7067 vid hållplats Tuna, strax öster om vägskälet där 436 och 462 avviker norrut.

Avslutningsvis hann jag även med en avstickare upp mot Boda. Ljusförhållandena är tyvärr inte så bra vid lunchtid vid de båda bryggorna (Boda + Kalvsvik) för att kunna få till bra bryggbilder. Men när molnflaket precis hade passerat och solen började stråla fram när Keolis 5528 anlände hållplats Boda by vart jag inte så missnöjd ändå.